Isytihar Kembali PKP, Bersediakah Rkyat Malaysia ?

MALAYSIA: Beberapa hari kebelakangan ini, rkyat Malaysia dikejvtkan dengan peningkatan semula k3s c0v-19 di Malaysia. Ini membuatkan sebahagian wrga maya sudah mula memperkatakan perkara ini kembali.

Ini lebih mengejvtkan apabila KKM mengumumkan ada 4 klvster baru dilaporkan sehingga ke hari ini. Perkara ini adalah disebabkan oleh rkyat yang lupa dengan tanggungjawab mereka.

Mereka sudah merasa berpuas hati dengan kejayaan dan membuatkan mereka ini terus alpa dengan apa yang telah terjadi kepada negara sebelum ini. Dalam satu tulisan ringkas ketua pengarah Kesihatan Malaysia, Dr Noor Hisham mengatakan bahawa kejayaan menerbitkan rasa puas hati dan rasa puas hati membuahkan keggalan.

Dr Noor Hisham antara individu yang tidak henti-henti mengingatkan rkyat tengang kewajipan mematvhi pr0sedur operasl standard SOP. Beliau turut memaklumkan 3 dariapda ind3ks klvster baru adalah melibatkan individu yang baru pulang dari luar negara.

Walaupun mereka ini tidak mempunyai gej4la dan disahkan neg4tif dalam sarlngan pertama, namun sebaik tiba di pintu masuk negara, maslng-masng telah disahkan p0sitif c0v-19.

Menurut Dr Noor Hisham dalam posting di facebooknya mengatakan inilah antara kesannya jika S0P tidak dipatuhl dengan baik oleh rkyat.

Isytihar Kembali PKP, Bersediakah Rkyat Malaysia ?

Timbul pula satu persoalan adakah rkyat Malaysia bersedia sekiranya Perintah Kawalan Pergerakan diwujudkan semula? Kami yakin sebagian besar menjawab tidak.

Pelbagai faktor harus dilihat baik di peringkat kerjaan mahupun rkyat biasa. SEkiranya PKP diteruskan kami yakin lebih ramai pekerja akan kehilangan kerja mereka dengan kini sudah menunjukkan bahawa majikan svkar untuk mengambil pekerja baru.

Seterusnya, bantuan kerjaan sudah pasti sukar untuk diberikan kerana kerjaan telah berbelanja besar sebelum ini dalam membantu rkyat Malaysia dari segi kewangan mereka.

Seterusnya sekiranya PKP dilaksanakan sudah pasti sektor Ekonomi Negara kembali mervndum ini sangat bhaya sekiranya berterusan takvt-takvt kita juga akan menglami nasib kewangan yang sama di Iran walaupun kita mempunyai sumber makanan sendiri tetapi sekiranya hvtang negara terus meningkat ini sangat bhya.

Jadi tanyalah diri kita sama ada kita mematvhi SOP yang ditetapkan oleh kerjaan atau tidak. Sekiranya tidak mulakan dari saat ini untuk sentiasa patuhi S0P.

Ikuti kami di Channel Telegram Malaysia Terkini klik: https://t.me/malaysiaupdate24

Via info rentasasia/dedah.co

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*