“Jangan Ganggu Sajat” – Alicia Amin

 

Alicia Amin berkongsikan status pengguna Twitter mengenai isu Nur Sajat dikecam ramai susulan kenyataannya ingin keluar agama Islam.

Petikan status berkenaan dipercayai menyebut isu kecaman netizen terhadap usahawan kosmetik tersebut. Malah, ada netizen didakwa berniat ‘membunuh’ Sajat.

Pengguna Twitter tersebut turut mempersoalkan ketenteraman yang dipraktiskan dalam agama.

 

Susulan itu, Alicia Amin menerima satu mesej dari pengikutnya yang dipercayai menerangkan mengenai hukuman bunuh terhadap individu murtad.

Model terkenal itu bagaimanapun tidak bersetuju dengan pendapat berkenaan sehingga melibatkan hukuman bunuh terhadap mana-mana individu.

Di samping itu, Alicia turut bersuara untuk melindungi Sajat dan dilihat cuba menyokong usahawan tersebut dengan disertakan #protectsajat dan #sajatdeservesbetter.


Kredit foto: IG Alicia

Dia turut tidak bersetuju sekiranya dilaksana hukuman bunuh atau ancaman terhadap seseorang demi mengikut serta mangamalkan agama.

Sumber: Murai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

 

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.