KemaIangan Di Lebuh Raya, Suami Rntung lsteri MninggaI Dunia Dalam Perjalanan Ke HospitaI

 

Tanjung Malim : Perjalanan mereka menunggang motosikal berakhir dengan tr4gedi bila motosikal yang ditunggang mereka dirempvh sebuah kereta Yoyata Altis yang hiIang kawaIan.

Pasangan suami isteri m4ut selepas motosikal ditunggang mereka terIibat dalam kemaIangan dengan sebuah kereta di Kilometer 363.9, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 1 petang itu, mangsa, Mohamad Nazrul Ismail, 41, rentvng di lokasi kejadian manakala isterinya, Norwahidah Ahmad, 34, pula men1nggal dunia ketika dalam perjalanan ke H0spital Slim River.

Ketua PoIis Daerah Muallim, Superintendan Sulizmie Affendy Sulaiman berkata, kemaIangan itu melibatkan motosikal jenis Yamaha XMax ditunggang mngsa dengan sebuah kereta jenis Toyota Altis.

Katanya, sias4tan mendapati kemaIangan berlaku apabila kereta yang dipandu lelaki berusia 40 tahun dari arah utara ke Johor itu hiIang kawalan dan terb4bas ke lorong kanan.

Kereta itu terIanggar besi pembahagi tengah dan menyebabkan kenderaan tersebut melintang di tengah jalan.

Dalam masa sama, motosikal mngsa tidak sempat mengelak dan terIanggar pintu belakang kiri kereta tersebut sebelum kedua-dua kereta dan motosikal itu terb4kar, katanya di sini hari ini.

Menurut beliau, kedua-dua mngsa ced3ra p4rah namun penunggang motosikal disahkan rntung dan m4ut di tempat kejadian manakala isterinya men1nggal dunia dalam perjalanan ke h0spital.

Katanya, m4yat kedua-dua mngsa dihantar ke H0spital Slim River untuk bdah s1asat bagi mengetahui punca kem4tian.

Semoga r0h suami isteri ini tenang disana gara gara kecvaian orang lain mereka berdua menjadi mngsa. Al fatihah.

-MT

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*