[Video]Terpksa Tmbak Tayar Kereta, Cuba Rempvh PoIis.

 

KUALA LUMPUR – PoIis terpksa melepaskan temb4kan ke arah tayar sebuah kenderaan yang dinaiki dua individu dipercayai di bawah pengaruh d4dah selepas meIarikan diri dan cuba merempvh dua anggota poIis dalam kejadian di Jalan Gurney dan Jalan Raja Chulan, Khamis lepas.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.45 petang itu, sepasukan anggota poIis mengesan sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Nissan Frontier di Jalan Gurney yang dipandu lelaki berumur 26 tahun bersama seorang wanita berumur 24 tahun dalam keadaan mencvrigakan, namun engg4n berhent1 selepas diarahkan berbuat demikian.

Ketua PoIis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Rajab Ahad Ismail berkata, sebaliknya, svspek bertlndak memecvt kenderaannya ke arah Jalan Tun Razak sebelum terper4ngkap dalam keses4kan lalu lintas.

“Apabila anggota poIis menghampiri kenderaan tersebut svspek cuba meIanggarnya menyebabkan satu d4s temb4kan terpksa dilepas ke arah tayar belakang kereta itu.

”Bagaimanapun, svspek meneruskan pemanduan secara meIulu dan berb4haya ke arah pvsat bandar serta meIanggar beberapa kenderaan serta cuba meIanggar seorang anggota trafik di Jalan Raja Chulan,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.

Kedua-dua svspek kemudiannya berjaya dit4han di hadapan Lot 10, Bukit Bintang akibat terper4ngkap dalam keses4kan lalu lintas.

Rajab berkata, slasatan awal mendapati kedua-dua svspek meIarikan diri kerana takvt dit4han poIis disebabkan berada dalam pengaruh d4dah dan ujian saringan a1r kenc1ng mendapati mereka p0sitif d4dah jenis sy4bu dan g4nja.

Semakan juga mendapati svspek lelaki mempunyai 10 rek0d jnayah Iampau membabitkan ke$ d4dah, cvri dan pec4h rumah. Kedua-dua svspek kini direm4n lima hari sehingga Selasa depan.

Katanya, ke$ dislasat di bawah Sksyen 307 Kanun Kesksaan, Sksyen 186 akta yang sama, Sksyen 45(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan Sksyen 6 (1) Akta Bahan K4kisan, Let0pan serta Senj4ta Berb4haya 1958 bagi kesaIahan memiliki buku lima bes1.

Terdahulu, tvlar satu rakaman video berdurasi 15 saat menunjukkan seorang anggota poIis trafik cuba memec4hkan cermin sebuah pacuan empat roda menggunakan topi keledar selepas pemandu itu cuba meIanggar pihak berkuasa yang men4hannya.

Video:

 

Video:

Video:

Video:

Sumber:Bernama

Sumber:Bernama

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*