‘Bergurau kami macam dah lama kenal’ – Ebit Lew bongkar kisah remaja TMJ

Terdahulu, DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor (TMJ) telah dilihat memberi sumb4ngan kepada pend4kwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew bagi membantu golongan asn4f yang memerlukan. Baginda telah menyumbangkan sebanyak RM200k dan mahu men4ja pasukan Ebit Lew tun4ikan umr4h.

Terbaru, menerusi laman Instagram Ebit Lew, dia melu4hkan rasa syukur kerana diberi kes3mpatan meng4dap baginda. Malah, Ebit Lew turut memvji keperib4dian TMJ.

T4kdir Allah kita bert3mu

Ebit Lew melu4hkan rasa syukur dapat berpeluang bertemu dengan TMJ dan turut mended4hkan usia mereka adalah sebaya. Selain itu, dalam perbu4lan mereka tempoh hari turut membinc4ngkan mengenai masa depan anak muda yang dilihat bakal menjadi pem!mpin negara kelak.

Baginda turut berkongsikan kisah kesus4han yang dihadapinya sewaktu di usia muda.

Lagi terk3san bila melihat keris4uan Tunku pada anak muda dan masa depan anak muda. TMJ dari kecil dididik dengan agama dan membesar dengan kesus4han. Latihan t3ntera di India. Sentiasa naik flight class ek9nomi.

Baru ini, semenjak dil4ntik sebagai Tengku Mahkota baru naik 1st class. Makan di India ditempat biasa. Tiada duit di beri sangat. Dengar kisah kesus4hannya membuat saya faham sesuatu. Saya jadi seb4k. Masa kecil duduk bersama keluarga orang g4ji ist4na. Mereka yang j4ga kuda ist4na. Dipvkul rot4n masa belajar meng4ji.

 

Tunku ku4t fikir tentang Islam dan membangunkan jiw4 anak muda. Susah tidvr l3na. Bergur4u kami macam dah lama kenal. Terasa bersyukur sangat. Banyak saya belajar dalam pert3muan ini.

Ebit Lew meng4kui banyak perkara yang dipelajarinya sepanjang perbu4lan di antara mereka. Terutamanya, bercakap mengenai masa depan anak muda. Dikesempatan itu, pend4kwah bebas tersebut turut mend0akan kesejahteraan buat keluarga TMJ dan seluruh insitusi Sultan dan Raja di negara ini.

Sumber: Ebit Lew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*