Sultan Johor Beri Percerahan Tentang Tndakan Pasukan Perub4tan Peribadi Baginda Yang Membantu Orang Awam

 

Johor Bahru: Pasukan perub4tan peribadi Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, memberikan raw4tan kec3masan kepada seorang m44ngsa kemal44ngan jalan raya berhampiran Jalan Pasir Pelangi di sini, hari ini.

Ketika kejadian 7.30 pagi, anggota paramedik bersama juruteknik perub4tan kec33masann itu dalam penugasan mengiringi baginda dan memberhentikan ambulans sebaik melihat k33mal44ngan, untuk memberikan raw4tan segera.

Menerusi hantaran terbaharu di Facebook Sultan Johor, baginda bertitah, sentiasa mengingatkan pasukan berkenaan supaya menghulurkan bantuan jika melihat mereka yang memerlukan.

“Saya pesan kepada mereka, semasa bertugas mengiringi jika berlaku apa-apa k33malanng44n kepada orang awam, segera membantu dan juga berikan bantuan yang sewajarnya.

“Dalam keadaan sebegini, lupakan saya, segera bantu mereka yang memerlukan bantuan,” titah baginda.

Mangsa yang dipercayai mengalami kec33deraann di kepala akibat k33malangann itu kemudian dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk raw4tan lanjut.

Ambulans peribadi Sultan Johor dilengkapi dengan pelbagai aspek klinikal seperti mesin bantuan hayat, alat defibrilator luaran automatik (AED) dan mesin bantuan pernafasan automatik, selain peralatan untuk raw4tan lvka k33bakarr4nn dan asas k33mallang44nn jalan raya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber: Hmetro

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*