Tan Sri Muhyiddin Yassin Diiktiraf Sebagai PM Terhebat Dunia Kawal C0vld-19

Malaysia diiktiraf sebagai antara lima negara terbaik di dunia dalam mengawal pandemlk k0r0navrus (Covld-19) dan pengiktirafan yang terhormat diberikan kepada pemimpin tertinggi Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, berdasarkan kajian yang dilakukan World Health Organisation (WHO)Tan Sri Muhyiddin mendapat ranking pertama sebagai pemimpin yang paling berjaya kwal C0v-19.

Ini menjadikan Malaysia salah satu negara contoh, iaitu penerimaan rakyat terhadap tindakan kerjaan dalam mengekang wbak berkenaan yang mendapat pengiktirafan dunia dalam satu tinjauan global.

Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berada dalam kedudukan antara lima negara terbaik dunia dengan ‘public approval’ atau penerimaan rkyat yang tertinggi.

Tan Sri Muhyiddin telah berjaya menanamkan sikap tenang dalam setiap individu masyarakat di Malaysia dalam menghadapi wbak ini.

Ucapan yang sempoi dan berkonfiguratif sebagai Abah telah menarik minat seluruh rkyat di Malaysia untuk memberikan kerjasama yang mantap dan utuh pada kerjaan dalam menghadapi wbak C0v-19.

Di samping ucapan yang selalu menyentuh kehidupan rakyat Marhaen seperti video di atas, setiap arahan yang diberikan beliau sangat jelas dan mudah difahami rakyat.

“ Perdana Menteri mengambil keputusan besar dan mencbar dalam memperkenalkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 18 Mac lalu selain turut melaksanakan kawalan ketat menerusi Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di beberapa kawasan yang bertujuan mengekang penul4ran wbak dalam komuniti,” katanya.

Menurutnya, hasil kerjasama baik seluruh rkyat Malaysia dalam mematuhi setiap arahan dikeluarkan telah membantu kerjaan dalam melandaikan lekvk C0v-19 di negara ini.

“ Kerjasama yang diberikan seluruh rkyat serta pengorbanan besar daripada (petugas) barisan hadapan, (hasilnya) kita telah berjaya mengawal jngkltan C0v-19 dengan meratakan lengkvng pandemlk itu,” katanya.

Tahniah Abah atas pengiktirafan hebat ini dan tidak lupa kepada seluruh rakyat Malaysia yang sentiasa patuh pada arahan kerjaan. Kita mesti menang.

Sumber:rentasasia

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*