Sultan Johor Tanggung Kos Baik Pulih W4d HSA.”Saya Tidak Salahkan..” – Titah Baginda

SULTAN Ibrahim Iskandar berkenan untuk membiayai kos membaik pulih Wad Perub4tan Perempuan 1 h0spital Sultanah Aminah (HSA), yang terbak4r petang semalam.

Dalam muat naik di akaun Facebook rasmi baginda, Sultan Iskandar bertitah akan melantik kontraktor bagi membolehkan kerja pembaikan dimulakan segera dan Yayasan Sultan Ibrahim Johor (YSIJ) akan menanggung kos sepenuhnya.

“Saya mahukan Pengarah Jabatan Kerja Raya, Pengarah Kesihatan Johor serta Pengarah Bomba Johor bersama membincangkan segera pelan pembaikan yang akan dilakukan oleh kontraktor.

“Selalunya kos pembaikan jika dilakukan kerajaan akan mengambil sedikit masa kerana terdapat sistem yang perlu dilalui dan saya tidak salahkan kerajaan. Oleh demikian, saya mahukan kerja pembaikan dilakukan segera,” titah baginda dalam muat naik berkenaan.

Sultan Johor turut bertitah, baginda sentiasa mengutamakan rakyatnya, dan peranan YSIJ juga amat besar kerana sentiasa terbabit dalam membantu orang ramai dalam pelbagai perkara.

“Tiada sebarang keceder4an dan kem4tian dilaporkan dalam kebak4ran itu,” titah baginda.

W4d Perub4tan Perempuan 1 HSA terb4kar petang semalam, namun ia tidak membabitkan sebarang kemlangan jiwa atau keced3raan serius.

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! satkobaviral

Sumber : hmetro/News Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*