2 Minggu Baru Jumpa! Rayhan Kabir Dit4han, Diusir Dari Malaysia Selama-lamanya

Lelaki warganegara Bangl4desh, Md Rayhan Kabir yang ditah4n Jabatan Imigresen Malaysia (JIM), semalam, akan diusir keluar dan disenarai hit4m daripada memasuki Malaysia untuk selama-lamanya.

Ketua Pengarah JIM Datuk Khairul Dzaimee Daud berkata, lelaki berusia 25 tahun itu ditahan oleh sepasukan Pegawai Imigresen dari Unit Risikan Operasi JIM Putrajaya di Setapak, Kuala Lumpur, 5.45 petang, semalam.

“Kejayaan ini adalah hasil daripada risikan dan burvan berterusan selama dua minggu.

“Saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada pegawai-pegawai terbabit atas usaha dan komitmen mereka.

“Lelaki B4ngladesh ini akan diusir keluar dan disenarai hit4m daripada memasuki Malaysia untuk selama-lamanya,” katanya dalam kenyataan, pada Jumaat.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan Md Rayhan dikatakan ditahan ketika bersembunyi di sebuah kondominium di Jalan Pahang, Kuala Lumpur, semalam.

Sebelum ini, JIM memohon bantuan orang ramai bagi mengesan Md Rayhan Kabir bagi membantu sias4tan mengikut Akta Imigresen 1959/63.

Pada 3 Julai lalu, Al Jazeera menyiarkan dokumentari berjudul L0cked Up in Malaysia’s Lockdown dengan Md Rayhan dilihat mengkritik kerajaan Malaysia dan mendakwa wujud diskriminasi dalam mengendali kes Cov1id-19 membabitkan warga asing.

Sumber: Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : GEMPAK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*