Ses4k Nafas, Tak Boleh Bergerak – Kumin KU2 Tepaksa Panggil Bomba Untuk Turun Dari…

Pelakon dan pelawak Kumin KU2, 49, dimasukkan ke h0spital Ampang akib4t angin pasang dan air berlebihan dalam badan sejak dua hari lalu.

Menurut laporan Harian Metro, Kumin atau nama sebenar Khuzami Ismail berkata, kedaannya kembali stabil tetapi perlu dir4wat sekitar lima hari lagi.

“Alhamdulilah sekarang saya masih sihat dan dipanjangkan umur lagi.

Bomba bantu bawa Kumin KU2 ke hospital akibat diserang angin ...

“Terus-terang, kalau semalam keadaan saya memang tervklah. Tapi, hari ini Alhamdulillah syukur kesihatan saya lebih baik dan boleh dikata, 80 peratus sudah stabil.

“Bagaimanapun, memandangkan saya diserang angin pasang dan ada air berlebihan dalam badan, doktor memaklumkan saya perlu tinggal di wad sekitar lima atau enam hari lagi,” katanya.

Menurut Kumin, kini dia berhadapan masalah pergerakan terhad. Ujarnya, dia masih tidak boleh bergerak banyak dan hanya duduk di katil sahaja.

Kumin KU2 Tak Cerewet Tapi Tegas - Media Hiburan

Menceritakan keadaan awalnya sebelum mendapatkan r4watandi h0spital, Kumin berkata dia sudah berasa s4kitsejak beberapa hari lalu. Namun, dia kuatkan semangat untuk bertahan kerana mahu menyiapkan penggambaran drama dibintangi.

“Namun, semalam memang saya dah tak boleh tahan lagi. Saya mengalami sesak nafas, diikuti serangan angin pasang di rumah dan perlu segera ke h0spital.

“Saya memohon pertolongan rakan iaitu pelakon Yank Kassim untuk bawa ke h0spital. Tetapi, ketika itu saya dah tak boleh bergerak kerana kebas anggota badan.

“Jadi, untuk penyelesaian selepas menghubungi pihak ambulans, saya hubungi pula pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Pandan Indah untuk bantu bawa saya turun dari kediaman ke h0spital,” katanya.

Sebelum ini tersebar berita palsu mengatakan dia men1nggal dunia.

Terdahulu, Kumin mula aktif dalam industri hiburan sejak era 1990-an. Dia bersama rakan baiknya allahy4rham Bob Kum4n pernah menubuhkan  kumpulan duo dikenali KU2 yang berjaya melonjakkan populariti mereka meskipun bertubuh besar.

Selama membina nama bersama KU2, duo ini pernah menghasilkan empat album iaitu Motivasi pada 1994, Evolusi (1997), Album Baru Aku! (1999) dan The Best of KU2 (2001).

Berbanding allahy4rham Kum4n yang banyak berlakon,  Kumin pula memilih lebih memberi fokus pada kerja belakang tabir dan menjadi pengurus produksi.

Sumber: Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*