Selepas MBSA Gempur Gerai Dan Kedai Yang L4nggar Peraturan, Ini tempat Seterusnya!

Sejak tularnya video dari Asri Janggut sehingga menimbulkan pelbagai kontr0versi pihak MBSA ‘aktif’ dalam membersihkan kawasan Sungai Buloh. Pada yang tidak mengikut spesifikasi premis dan pada yang berniaga tanpa permit semua akan dirob0hkan atau disita.

Perkara ini menimbulkan banyak keresahan diantara peniaga apabila punca pendapatan mereka hilang. Ada yang telah berniaga bertahun lamanya dan hari ini mereka tidak dapat meraih sedikit pun keuntungan di waktu selepas PKP.

MBSA ‘sapu bersih’ Bandar Baru Sungai Buloh hari ini

OPERASI Bersepadu MBSA bersama agensi kerajaan termasuk PDRM, Kastam, Imigresen, TNB dan SPRM berikutan isu video tular di Sungai Buloh. FOTO Eizairi Shamsudin

Sebuah premis dipercayai dijadikan pusat jvdi dalam talian yang berselindung di sebalik perniagaan pusat snuker, adalah di antara premis disita dalam operasi bersepadu Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) sekitar Bandar Baru Sungai Buloh di sini, hari ini.

Sepanjang operasi bermula jam 10 pagi itu, petugas MBSA turut mer4mpas semua perabot dan memotong bekalan elektrik serta air dengan bantuan petugas Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Air Selangor.

Bagaimanapun segala peralatan komputer untuk kegiatan perjudian itu sudah tiada dan hanya kerusi dan meja yang ditinggalkan.

Timbalan Datuk Bandar Shah Alam, Mohd Rashidi Roslan, berkata tindakan sita terhadap premis berkenaan dibuat selepas didapati menjalankan perniagaan tanpa kebenaran.

“Operasi pada hari ini juga dijalankan terhadap premis perniagaan serta gerai-gerai atas kesalahan sama termasuk gerai tanpa lesen yang beroperasi di bahu jalan sehingga meng4kibatkan kesesakan lalu lintas,” katanya pada sidang media di lokasi, hari ini.

Mohd Rashidi berkata, sepanjang tahun ini sehingga awal Julai lalu sebanyak 44 premis perniagaan tanpa lesen oleh peniaga tempatan dan warga asing di sekitar Bandar Baru Sungai Buloh.

BUKAN GERAI SAHAJA YANG KENA TINDAKAN OLEH MBSA

Tular di media sosial hari ini dimana beberapa keping gambar menunjukkan pihak penguatkuasa MBSA merob0hkan tempat letak kereta (garage) di kawasan perumahan Sungai Buloh.

Kebiasaan garage tersebut dibina berhampiran rumah. Sekiranya ada kereta yang berada di bawah garage tersebut, ianya akan ditarik (towing) keluar dan garage tersebut akan dirob0hkan.

Pihak MBSA sedang dalam proses merob0hkan garage

Lokasi sebenar tidak dinyatakan. Gambar gambar ini telah tular di beberapa page Facebook. Adakah ini juga disebabkan oleh Asri Janggut membuat video viral sebelum ini?

Respond Netizen.

Rata rata netizen tidak berpuas hati dengan tindakan penguatkuasa MBSA ini dan ada yang memberi komen pihak MBSA seolah olah tidak habis lagi dend4m dengan Asri Janggut.

Setakat ini tiada lagi kenyataan rasmi dari pihak MBSA. Adalah lebih baik jika pihak MBSA keluarkan kenyataan apa yang boleh dan apa yang tidak boleh supaya pemilik atau penduduk boleh lakukan sesuatu atau lebih baik berikan notis.

Rujukan : BHARIAN ONLINE

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Rentas Asia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*