Kerana Tindik Hidung, Gadis Terpaksa Berkerusi Roda Seumur Hidup

Tindik telinga dan kadang kadang hidung memang sudah jadi perkara harus bagi seseorang wanita. Tetapi zaman sekarang yang serba moden ini ramai yang memilih untuk buat sendiri tanpa fikir risiko yang bakal di hadapi. Perkara ini terjadi kepada gadis ini, sayangnya wajah cantik dan masih muda tetapi tidak boleh berjalan.sajagempak.com - Kerana Tindik Hidung, Gadis Terpaksa Berkerusi Roda Seumur HidupSeorang wanita di Brazil mengalami lvmpuh separuh badan selepas dijangkiti kum4n berpunca daripada tindakannya menindik hidung.

Layane, 20 tahun menindik hidungnya pada July 2018 dan sejak itu hidungnya memb3ngkak.

Pun begitu, dia tidak menyangka bengkak yang membesar dibahagian hidungnya merupakan tanda serius.

sajagempak.com - Kerana Tindik Hidung, Gadis Terpaksa Berkerusi Roda Seumur Hidup

Layane mula dem4m dan mengalami kes4kitan tervk di bahagian kakinya. Kes4kitan itu tidak lama kemudian menjadi kebas dan menyebabkan keseluruhan badan tidak dapat bergerak.

Dia terpaksa menjalani pemb3dahan kecem4san dan pak4r b3dah saraf, Oswaldo Ribeiro Marquez, memberitahu media tempatan bahawa dia tidak pernah melihat jenis j4ngkitan b4kteria yang disebabkan oleh menindik dalam kerjaya perub4tan selama 15 tahun.

sajagempak.com - Kerana Tindik Hidung, Gadis Terpaksa Berkerusi Roda Seumur Hidup

Seorang ahli dermatologi memberitahu j4ngkitan ini berpunca daripada peralatan yang digunakan tidak dibersihkan dengan baik.

sajagempak.com - Kerana Tindik Hidung, Gadis Terpaksa Berkerusi Roda Seumur Hidup

Layane sebelum ini mempunyai 3 lubang yang ditindik di sebelah bahagian kanan hidungnya, tetapi memutuskan untuk menebuk di sebelah kiri dan tak sangka kesan itu menyebabkan dia lvmpuh kekal di usia muda.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Saja Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*