“Kami dah kenal pasti siapa yang bela”

Sekarang ni banyak negara mengaIami masaIah ekon0mi, ini termasuk negara pemerintahan diktator Kim Jong Un hingga menyebabkan bekalan dag!ng di sana telah berkurang.

Untuk menyelesaikan perkara ini, Pres!den Korea Utara ini telah mengeluarkan arahan meminta agar semua pemilik anj!ng peliharaan di negara itu menyerahkan haiwan peliharaan dorang untuk dijadikan bekalan makanan di restoran.

Kalau korang nak tahu, biasanya di Korea Utara, orang-orang elit dan kaya di daerah Pyongyang membeIa anj!ng sebagai lambang kemewahan manakala orang-orang biasa membeIa khinz!r dan haiwan ternakan lain. Perkara ini dilihat sebagai simb0l kap!taIis bagi pihak berkuasa.

Oleh itu, sejak Julai lalu, Kim J0ng Un telah mengeluarkan not!s meIarang raky4tnya untuk membeIa haiwan peliharaan, lap0r Sky News.

Pihak berkuasa telah mengenal pasti kediaman yang mempunyai anj!ng peliharaan dan akan p4ksa dorang untuk serahkan atau kami akan SlTA secara p4ksa.”

Sebahagian anj!ng yang diambil ini akan dihantar ke z00 yang diuruskan oleh ker@jaan atau dijual ke restoran yang mempunyai hidangan dag!ng anj!ng.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*