‘Sejadah Selimut Arw4h’ – Adik M4ut Dilanggar Ketika Pulang Dari Masjid, Abang Luah Rasa Sayu

Seorang lelaki m4ut selepas dilanggar sebuah kenderaan ketika pulang dari masjid berhampiran rumahnya di Kampung Mengabang Lekor, Batu Rakit. m4ngsa, Mohamad Ammar Lukman pada waktu itu baru sahaja selesai menunaikan solat Asar.

Luahan adik

Dah tak ada orang yang paling happening. Terbayang arw4h always kenakan aku, selalu usik aku, selalu bvli aku, selalu suruh aku buat air tea O panas, selalu lempar baju yang ada peluh ke aku, suka suruh aku tvmbuk dia sebab dia nak berlatih silat. I miss everything.

Rakan-rakan dan ahli keluarga meluahkan rasa sayu dan mengakui pem3rgian arw4h secara mengejut satu kehilangan yang sungguh besar. arw4h juga disifatkan sebagai seorang yang sangat ceria dan menghiburkan.

Sejadah selimut arw4h

KEm4tiAN MU DICEMBURUI

arw4h baik orangnya. Sangat baik. Semua orang malahan yang tidak mengenali akan berkata benda yang sama, bukan hanya kerana perilaku, akhlak dan peribadi, malahan juga penampilan beliau. Ya Allah 23 tahun Kau pinjamkan dunia untuk Ammar dan sekarang Kau tempatkan beliau untuk menyusul alam abadi. Allahurabbi sungguh mulia pem3rgianmu. Takziah buat keluarga Muhamad Ammar Lukman bin Roslan. Semoga r0h arw4h dicucvri rahmat dan ditempatkan di kalangan para solihin.

Selain rapat dengan ahli keluarga, arw4h turut disenangi semua rakan-rakan kerana peribadinya yang baik. Malah, abang sulung turut berkongsi keadaan arw4h yang seakan tersenyum sewaktu p3ngebumian.

Amar penghibur keluarga

Allah sayangkan mu adik. Allah lebih sayangkn mu. Amar anak yang baik selalu peluk civm mak ayah. Amar penghibur keluarga. Semua sayang Amar. Ammar pergi dengan cara baik. Pergi Ammar selepas solat dari masjid. Wajah Ammar berseri senyum ketika mandi Ammar. Along jauh ingat tak sempat jumpa Ammar kali terakhir. Alhamdulillah Along sempat jumpa Ammar tengok wajah Ammar civm Ammar. Along tengok wajah Ammar senyum, sejuk seluruh wajah Ammar, pergi Ammar dicemburui orang ramai. Ramai yang datang tengok Ammar. Ammar bukan ahli ulamak bukan ahli kitab bukan ustaz. Ramai yang tengok Ammar sampai kat kvbur sampai masa ni orang tak putus-putus mari. kvbur Ammar mudah untuk orang gali tanahnya lembut dari atas sampai bawah. kvbur Ammar luas. Alhamdulillah mulia pem3rgianmu wahai adikku. Along sebagai abang rasa bangga. Bangga dengan hidup Ammar bangga dengan kepergian Ammar. Semoga Ammar ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Kepada saudara-saudara sahabat-sahabat maafkan arw4h jika ada tersalah. Doakan arw4h. Al fatihah.

#24.08.2020

#adikkusayang

Sumber : Ahmad Marwan , Ieyma Zahrah , Ira Syamira Adnan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*