Kucing Berkelakuan Aneh Seolah Mahu Tuan Mengikutnya Ke Satu Tempat, Sampai Di Lokasi Pemiliknya Terkejvt Dengan Penemuan Bayi

Kucing Berkelakuan Aneh Seolah Mahu Tuannya Mengikutnya Ke Suatu Tempat, Sampai Di Lokasi Pemiliknya Terkejut Dengan Penemuan Bayi. Semakin hari, semakin banyak pula kes pembu4ngan bayi di merata tempat. Ibu-ibu ini dah tak sayang anak ke?

Lebih menyed1hkan dalam kes terbaru ini, seorang bayi perempuan telah dibu4ng di tempat pembak4ran sampah, semalam dekat Jalan Dusun Muda, Kota Bharu. Namun mujurlah seekor kucing berjaya menemuinya dan menyelamatkan bayi tersebut daripada bahaya, lapor Sinar Harian. Alhamdulillah!

“Niat nak cari Laila sebab lari keluar rumah. Pastu dah sampai situ dengar baby nangis…” Menerusi perkongsian pemilik kepada kucing yang menemui bayi tersebut, semuanya bermula apabila suaminya, Mohd Norazam Che Wahab, 31, telah melepaskan kucing bet1n4 peliharaan mereka di luar rumah sekitar jam 8 pagi.sajagempak.com - Kucing Berkelakuan Aneh Seolah Mahu Tuannya Mengikutnya Ke Satu Tempat, Sampai Di Lokasi Pemiliknya Terkejut Dengan Penemuan Bayi

 

Namun tak semena-mena, kucing tersebut berlari pantas ke kawasan rumput berhampiran tempat pemb4karan sampah. Bimbang kucing tersebut hilang, Mohd Norazam pun ikut kucingnya di kawasan itu sebelum mendengar bunyi tang1san bayi.

Jiran ternampak kereta mencurigakan berhenti di tempat pemb4karan sampah . Menurut Mohd Norazam, dia pada mulanya ingat bunyi tang1san itu merupakan bunyi kucing lain yang mungkin ada di kawasan itu. Namun tidak disangka, bayi pula yang dijumpainya.sajagempak.com - Kucing Berkelakuan Aneh Seolah Mahu Tuannya Mengikutnya Ke Satu Tempat, Sampai Di Lokasi Pemiliknya Terkejut Dengan Penemuan Bayi

 

“Saya dengar bayi men4ngis, mula-mula saya ingatkan bunyi kucing lain dan tak nampak apa-apa. “Saya tanya jiran, mereka beritahu saya tidak ada bayi di rumah itu sebelum ternampak seorang bayi perempuan tidak berpakaian di atas rumput,” tambahnya.

Sebaik terlihat bayi itu, dia kemudian memanggil jiran untuk mengambil dan mengangkatnya kerana bimbang ia dig1git semut. Manakala anak jiran pula bergegas menghubungi pihak p0lis untuk memaklumkan penemuan.

sajagempak.com - Kucing Berkelakuan Aneh Seolah Mahu Tuannya Mengikutnya Ke Satu Tempat, Sampai Di Lokasi Pemiliknya Terkejut Dengan Penemuan Bayi

 

Dalam pada itu, salah seorang jiran juga memberitahu dia ada melihat sebuah kereta mencurigakan berhenti dalam tempoh agak lama di kawasan penemuan bayi perempuan itu pada awal pagi tersebut. “Dia nampak tapi tak sy4k apa-apa yang pelik sampailah dia sendiri beritahu perkara itu kepada saya selepas penemuan bayi ini,” kata Mohd Norazam.

“Superhero meow! Good job meow!” . Rata-rata warganet yang membaca kisah ini telah memuji penduduk kejiranan berkenaan dan ‘terharu’ dengan petunjuk yang diberikan kucing tersebut. Kucing pun sayang baby tau! Terima kasih si meow!

Sumber : Lobak Merah, Sinar Harian

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*