“500 jam tapi… ” – Gaun Pengantin Mira Filzah Ambil Masa 500 Jam Untuk Disiapkan Dan Dikatakan Mengikut Elemen Islam, Tapi Ada Sesuatu Yang Kurang Kata Netizen

Semalam berlangsung penuh meriah majlis resepsi pertama Mira Filzah bersama suami, Wan Emir Astar di Le Meridien, Putrajaya. Majlis sebelah pengantin perempuan bertemakan galaksi itu ternyata membuatkan ramai terpesona.

Ramai yang memuji keindahan pelamin pasangan itu yang semangnya cukup cantik dan memukau. Namun, lebih mencuri perhatian adalah gaun yang digayakan Mira Filzah. Malah, ramai memuji meskipun tampil simple tanpa mahkota mahupun bunga di tangan, Mira tetap tampil menawan.

Difahamkan, rekaan baju resepsi Mira Filzah direka khas oleh pereka fesyen terkenal, Fiziwoo. Menerusi perkongsian di Instagram, gaun pengantin itu mengambil masa 500 jam untuk disiapkan. Menariknya, ia diinspirasikan dari Arabesque Motifs yang merupakan sebuah elemen asas seni Islam.

Bentuk hiasan itu terdiri daripada hiasan permukaan berdasarkan corak linier berirama menggulung dan menjalin dedaunan, sulur atau garis polos.

Melihat di ruangan komen pereka fesyen itu, ramai yang memuji kecantikan busana tersebut dan merupakan gaun yang sempurna untuk perkahwinan.

Namun ada netizen mempertikaikan tudung yang dipakai Mira Filzah agak pendek.

Corak label islam tp cara pemakaian x melambngkan muslimah sejati.. agak kecewa tengok..siapalh kita nk judge orang..

500 jam tetap xdapat tutup aurat sepenuhnya

Kalau diikutkan komen netizen memang ade je tak kena pada mata mereka. Apa-apa pun semoga Mira Filzah bahagia sentiasa hingga ke anak cucu.

Selain itu impak daripada perkahwinan Mira Filzah, macam-macam hal berlaku.

Mira Filzah baru je kahwin, sekali pondok bas di Alor Gajah pula jadi ‘mangsa’

MELAKA: Pondok menunggu bas di Alor Gajah yang pernah tular awal tahun lalu gara-gara Mira Filzah berkongsi gambarnya ketika berada di lokasi tersebut, sekali lagi menjadi bualan ramai.

Bagaimanapun, kali ini kisah pondok bas itu dijadikan jenaka pula oleh netizen yang kononnya kecewa kerana tidak dapat memenangi hati pelakon drama Pujaan Hati Kanda itu yang baru melangsungkan pernikahannya di ibu negara malam Jumaat lalu.

Pemilik Facebook (FB) Zainal Abu Bakar menulis dia berharap kerajaan negeri Melaka, khusus Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG) dapat menukarkan papan tanda di pondok bas itu daripada Mira Filzah Was Here kepada Mira Filzah Is Married.

“Sedih hati ini bila terpandangkan pondok bas ini. Hati pun punah ranah.

“Setidak-tidaknya boleh tukarkan papan tanda itu kepada Wan Maimunah Was Here kerana saya pernah turunkan ibu Wan Maimunah di sini,” tulisnya.

Tulisan statusnya itu turut tular dan mendapat lebih 2,000 reaksi serta dikongsi 104 kali selain mendapat lebih 225 komen.

Pondok menunggu bas berkenaan menjadi tular apabila Mira Filzah menerusi Instagram miliknya pada Januari tahun lalu telah berkongsi gambarnya ketika berada di situ.

Disebabkan gambar yang dikongsi Mira Filzah atau nama sebenarnya, Nur Amirah Filzah Badioezaman, ramai peminat mula mencari pondok bas terbabit untuk bergambar kenangan sebagaimana dilakukan pelakon itu.

Selepas gambar tersebut tular dan menjadi perhatian ramai, pondok terbabit telah dibaik pulih dan dicantikkan semula MPAG yang kemudiannya diletakkan dengan papan tanda ‘Mira Filzah Was Here’ sebagai tarikan.

Tourism Melaka menerusi laman Facebook turut berkongsi beberapa keping gambar yang menyaksikan beberapa kakitangan sedang melakukan kerja-kerja pembaikan.

Semalam berlangsung penuh meriah majlis resepsi pertama Mira Filzah bersama suami, Wan Emir Astar di Le Meridien, Putrajaya. Majlis sebelah pengantin perempuan bertemakan galaksi itu ternyata membuatkan ramai terpesona.

Ramai yang memuji keindahan pelamin pasangan itu yang semangnya cukup cantik dan memukau. Namun, lebih mencuri perhatian adalah gaun yang digayakan Mira Filzah. Malah, ramai memuji meskipun tampil simple tanpa mahkota mahupun bunga di tangan, Mira tetap tampil menawan.

“Saya Mungkin Bintang Popular Tapi Ada Kekurangan, Bimbing Saya Sampai Syurga”

Nampaknya sejak semalam hangat diperkatakan mengenai majlis pernikahan pelakon popular Mira Filzah dan Wan Emir Astar. Malah, selepas diijabkabulkan Mira berkongsikan detik perkenalan mereka yang sebelum ini dirahsiakan kepada umum.

Menerusi satu temu bual, Mira berharap agar suaminya dapat menerima segala kelemahannya dan membimbingnya hingga ke syurga. Kata Mira, meskipun dia bergelar artis popular namun tetap mempunyai kekurangan diri.

“Saya mungkin bintang paling popular, tapi saya ada juga kekurangan. Not all time lemah lembut dan manis, jadi kalau ternampak selepas ini bimbinglah saya untuk jadi lebih baik sampai ke syurga,” katanya.

Dalam pada itu, Wan Emir mended@hkan pelawaannya telah ditolak beberapa kali oleh Mira. Meskipun berdepan pelbagai cabaran untuk menawan hati Mira, namun dia tidak berputus asa.

Mira memberitahu dia menerima Emir kerana kesungguhannya yang mamikat hatinya. Ujarnya, beberapa kali menolak pelawaan untuk berjumpa namun suaminya tetap gigih dan nekad.

Majlis resepsi pertama pasangan ini akan berlangsung hari ini di Le Meridien, Putrajaya, akan disiarkan secara langsung di TV3, manakala majlis resepsi kedua pula berlangsung Ahad ini di A-Park, Puchong akan disiarkan menerusi program Melodi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : transformasi.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*