(Video) “Dia Seronok Sangat Bila Ada Yang Subscribe,” Jom “Support“ Adik Hazizi, Remaja ‘Istimewa’ Ada Saluran Youtube Masakan Sendiri

Walaupun mungkin kurang mampu untuk membuat pelbagai perkara seperti manusia normal, namun biasanya golongan Orang Kelainan Upaya (OKU) ini Allah berikan mereka pelbagai kelebihan lain.

Ada OKU pendengaran boleh bertukang, ada OKU penglihatan boleh menghafaz Al-Quran, ada OKU fizikal boleh melukis dan sebagainya.

Baru-baru ini, seorang warga Twitter, Anisz berkongsi satu ciapan tentang pengalamannya yang berpeluang bertemu dengan seorang pemandu e-Hailing, Grab yang juga ayah kepada anak OKU.

Difahamkan, anak OKU itu berkemahiran dalam bidang masakan.

Tapi yang jadi luar biasa adalah dia ada channel Youtube sendiri untuk perkongsian pelbagai content seperti masakan, tips resipi dan sebagainya.

 

Menurut apa yang dikongsikan, si ayah tersebut begitu teruja untuk menjemput seramai-ramai netizen yang boleh untuk subscribe dan menyokong channel Youtube anaknya itu.

Dikenali dengan nama HAZIZI NIK CHANNEL, anak istimewa yang bernama Hazizi itu memuat naik pelbagai jenis video yang menarik.

Antara menu yang dibuatnya sendiri adalah aiskrim, jus lobak, popia carbonara, tempoyak dan banyak lagi.

Ini ialah salah satu video menu aiskrm Oreo yang dimuat naik:-

Berdasarkan video-video tersebut, boleh dikatakan hampir kesemuanya dirakam menggunakan smartphone dan disunting hanya dengan menggunakan aplikasi KineMaster sahaja.

Channel Youtube yang difahamkan baru dibuat sejak tiga bulan lalu (berdasarkan video pertama yang dimuat naik) itu kini mempunyai lebih 10,000 subscribers setakat 3 petang hari ini.

Hasil viral, subscribers meningkat beribu-ribu dalam masa 24 jam

Sejak ciapan Anisz ini ditulis di Twiter pada 1 petang semalam, pada awalnya jumlah subscribers HAZIZI NIK CHANNEL hanya sekitar 900 sahaja, sebelum meningkat berganda-ganda jumlahnya.

 

 

 

 

Kemudian angka subscribers itu semakin lama semakin meningkat berdasarkan maklumat yang diberikan netizen lain.

 

 

Grab pun tumpang gembira

‘Kehangatan’ ciapan tentang channel Youtube milik anak istimewa ini begitu tular hingga mendapat perhatian pihak Grab sendiri.

 

Begitu rancak semangat yang diberikan oleh netizen dalam menyokong insan istimewa seperti Hazizi menceburi dunia maya.

Daripada sudut pandang lain, usaha Hazizi ini membuktikan golongan OKU sepertinya juga layak dan mampu untuk berbuat apa sahaja seperti kita semua.

Manalah tahu, berpunca daripada dia seorang, selepas ini akan muncul lebih ramai lagi Youtubers OKU lain untuk berkongsi ‘cerita’ mereka pula.

Jom kita sama-sama subscribe, tonton, like dan share semua video masakan yang dimuat naik di HAZIZI NIK CHANNEL di pautan INI.

Sumber: AniszYoutube via SK

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*