“Bangun Solat Tahajjud Setiap Hari & Rajin Bersedekah,” Ini Rahsia Rezeki Shuib Sentiasa Mengalir Laju

Nasib kita sebagai manusia terletak pada peluang dan usaha.

Jika kita pandai menggunakan peluang yang ada sudah pasti ianya membuahkan hasil tanpa kita jangka.

Jadi tidak mustahil jika seseorang itu dahulunya hidup susah kini mampu hidup mewah.

Yang penting pemikiran harus lah kekal positif dan tanam niat untuk mengubah masa depan.

Bukannya hanya berserah bulat-bulat kepada takdir tanpa membuat sesuatu.

Siapa tidak mengenali pelawak dan juga pelakon Shuib Sepahtu.

Setiap kali melihat dia beraksi di pentas pasti tidak akan kering gusi mendengar lawak spontannya.

Ada saja yang keluar dari mulutnya yang tidak pernah kering idea dalam menghiburkan orang ramai.

Kita sekadar melihat luarannya sahaja, tetapi ramai tidak tahu amalan baik yang tidak pernah kita nampak dari mata kasar.

Walaupun personaliti Shuib yang dilihat begitu sibuk mencari rezeki dunia.

Tetapi tersembunyi amalan yang disimpan untuk bekalan di akhirat.

Kita selalu dengar kalau nak rezeki kita dimurahkan, kita kena selalu bersedekah kepada orang yang memerlukan.

Dan sentiasa memberi kepada ibu bapa kita sebagai tanda penghargaan atau terima kasih kerana menjaga kita dengan sebaiknya.

Bukan tu je, dengan isteri pun jangan kedekut tau!

Bukan apa, isteri pun mendoakan awak supaya sentiasa murah rezeki.

Bila kita selalu bersedekah atau memberi kepada orang lain, percayalah cakap sis.

Allah akan memberi 2 kali ganda kepada awak.

Tayang Deretan Kereta Mewah, Shuib Tak Riak! Sekadar Berkongsi Minat Katanya …

Jika anda pengikut laman Instagram artis serba boleh Shuib, pasti melihat beberapa muat naik gambarnya bersama kereta mewah.

Tindakannya itu mengundang rasa tidak senang netizen.

Ini apabila ada yang menempelak pengacara, pelakon dan pelawak itu yang disifatkan riak dan suka menunjuk-nunjuk.

Malah, ada yang tidak selesa dan berasakan Shuib bagaikan terikut-ikut segelintir pihak yang sengaja mahu menayang kemewahan mereka di laman sosial.

Dia ketika hubungi berkata, niatnya hanya mahu berkongsi minat terhadap koleksi kereta mewah berkenaan.

“Bukan niat saya menunjuk-nunjuk, tapi berkongsi apa yang memang saya suka.

“Kalau ada yang tidak suka atau tak selesa, jangan follow saja saya,” katanya.

Shuib sebelum ini pernah disoal tentang desas-desus mengatakan dirinya kini bergelar jutawan namun menafikan perkara itu.

Hakikatnya deretan koleksi kereta mewah yang dipaparkan dalam muat naik di platform laman sosialnya, dia memang berada pada tahap yang sangat selesa.

“Saya minat dan apabila minat saya berusaha serta bekerja keras.

“Apa yang saya buat adalah untuk memotivasi diri saya,” ujar Shuib lagi.

Antara gambar yang bertebaran di laman sosial ialah Shuib bersama koleksi kereta mewah seperti Mc laren 650s, Porsche GT4, Camaro Chevrolet, Mustang dan Dodge Challenger SRT.

Carian di laman web menunjukkan harga kereta berkenaan mencecah lebih jutaan ringgit mengikut pasaran

Perkongsian itu turut mendapat reaksi rakan artis yang rapat dengannya seperti Nabil Ahmad dan Zizan Razak.

SHUIB KONGSI KEADAAN RUMAH SEBELUM DIANGKAT SEBAGAI JUARA RAJA LAWAK

Siapa sangka, pelawak terkenal iaitu Shuib Sepahtu yang dahulu kehidupannya sangat lah susah sama seperti rakyat marhaen yang lain.

Namun sejarah mengubah hidupnya apabila menyertai program lawak Raja Lawak Musim Ketiga sekali gus diangkat sebagai juara.

Dan sejak dari situ kerjaya Shuib mula meningkat naik sehingga kini mampu bergelar usahawan berjaya.

Selain daripada berlakon dan menjadi penyampai radio, Shuib juga giat mengusahakan perniagaan minuman berasaskan madu iaitu Bubble Bee.

 

Disebalik kejayaan ini, Shuib sempat berkongsikan pengalaman hidupnya dahulu yang pernah tinggal di dalam rumah usang.

Beberapa hari lalu, pelawak tersebut ada memuat naik rakaman video di saluran YouTube ketika berkunjung ke rumah lamanya.

MEMBESAR DARI UMUR 8 BULAN SEHINGGA 17 TAHUN

Shuib membawa peminat melihat keadaan rumahnya itu yang terletak di Batu 5, Perak di mana tempat dia membesar sejak umur 8 bulan sehingga lah menjejak usia 17 tahun.

Menurut Shuib, pelbagai kenangan manis dan pahit sepanjang tinggal di situ. Namun..

Namun kini semuanya hanya tinggal kenangan.

Rumah tersebut sudah pun tidak berpenghuni kerana tiada siapa yang ada untuk menguruskannya.

Dapat dilihat masih ada cebisan pelekat doa yang ditampal oleh arwh neneknya di dinding rumah menambah lagi rasa sebak penonton.

Melihat kepada reaksi netizen, ramai memuji sikap rendah diri yang ada pada Shuib yang tidak pernah lupa pada asal usulnya.

Biarpun sudah mencapai kejayaan berlipat ganda.

NETIZEN CADANG UBAH SEBAGAI HOMESTAY

Dalam pada itu, ada pihak yang mencadangkan agar Shuib mengubah rumah lamanya itu agar dijadikan sebagai rumah tumpangan atau pun homestay.

Jelas mereka sayang jika dibiarkan ianya tidak berpenghuni dan dimamah anai-anai.

 

Konklusinya, untuk berjaya dalam hidup bukan lah perkara mustahil.

Semoga kisah Shuib mampu menjadi inspirasi buat kita semua agar terus berjuang dalam ekonomi masing-masing.

VIDEO PENUH:

Bangun Solat Tahajjud Setiap Hari & Rajin Bersedekah, Rahsia Rezeki Shuib Sentiasa Mengalir Deras

Dalam satu posting oleh Imam Muda Asyraf mendedahkan bahawa insan ini nampak biasa tetapi sebenarnya amalan beliau sangat luar biasa.

Menurutnya sejak bertugas sebagai DJ di sebuah radio dan perlu bangun ke konti seawal jam 4 pagu.

Jadi Shuib tidak melepaskan peluang solat Tahajjud hampir setiap hari.

Bukan itu sahaja, malah Surah Al-Waqiah menjadi amalan beliau.

 

 

Tidak cukup dengan itu, Shuib juga dikatakan hampir setiap pagi bersedekah menjamu makan tidak kira sesiapa sama ada Pak Guard, Cleaner.

Doa Imam Muda Asyraf juga agar sahabatnya ini sentiasa istiqamah dan terus dimurahkan rezeki.

 

 

Niat datang nak COD… Tapi kena tazkirah dengan Shuib

Sebahagian orang, amalan baik mereka terlalu jauh ke dalam mereka sembunyikan…

Insan yang saya kenal ini sejujurnya nampak biasa-biasa.

Tapi mungkin tak ramai yang tahu amalan beliau yang luar biasa… .

Semenjak bertugas sebagai DJ radio yg terpaksa pergi ke konti studio seawal 4 pagi.

Beliau tidak melepaskan peluang untuk solat tahajud hampir setiap hari..

Surah al-Waqiah menjadi amalan beliau..

Bahkan hampir setiap pagi beliau tidak melepaskan peluang bersedekah jamu makan tak kira siapa samada Pak Guard, cleaner dll setiap awal pagi..

Istiqamah hingga hari ini. Murah rezeki beliau… .

Ini antara apa yg sy dapat tahu dari org rapat beliau.. @shuibsepahtu @aisyasyraf_hq

Siti Sarah Kongsikan Apa yg Shuib Buat Selama ini Sehingga Rezeki Melimpah Deras

Baru-baru ini, Siti Sarah memuatnaik sebuah video di Instagramnya bersama suaminya, Shuib Sepahtu dan berkongsi beberapa tips untuk suami isteri supaya dimurahkan rezeki.

Alhamdulillah. Bagus tips tu, Sarah. Sis setuju!

Syukur Alhamdulillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yg tak pernah kami duga

Alhamdulillah… antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah ..

Suami kene bayak bersedekah, terutamanya jangan kedekut dengan ibu!!!

Ibu yg melahirkan awak ..Kalau bagi sejuta sebulan pon belom cukup untuk bayar balik..sewa yg awak pernah duduk dalam perut ibu ..

Jangan kedekut dengan isteri .. isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas..

Tapi isteri pon jangan lah ambil kesempatan pada suami ..

Isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan.

Kata orang, the art of give and take. Saling memahami dan berkongsi.

Ada seringgit kita belanja seringgit sama2 ada sen 10 kita fikirkan macam mana nak gandakan sama2.

Isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.. tampa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak.

Janganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua Allah murka pada sebuah keluarga itu..

 

View this post on Instagram

Syukur Alhamdulillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yg tak pernah kami duga Alhamdulillah… antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah .. suami kene bayak bersedekah, terutamanya jangan kedekut dengan ibu!!! Ibu yg melahirkan awak .. kalau bagi sejuta sebulan pon belom cukup untuk bayar balik sewa yg awak pernah duduk dalam perut ibu😭😭 .. jangan kedekut dengan isteri .. isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas.. tapi isteri pon jangan lah ambil kesempatan pada suami .. isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan. Kata orang, the art of give and take. Saling memahami dan berkongsi. Ada seringgit kita belanja seringgit sama2 ada sen 10 kita fikirkan macam mana nak gandakan sama2. isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.. tampa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak😭😭 jaganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua Allah murka pada sebuah keluarga itu.. tag your husband and pls tag your wife 😘😘😘😘

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : http://lamanmaya.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*