Vaksin C0VID-19: Malaysia Bakal Menjadi Negara Terawal Terima Bekalan Dari China

Sejak bermulanya pandemik C0VID-19 bermula dari negara China, dapat dilihat saintis pelbagai negara berusaha keras dalam menjadi yang terawal untuk menghasilkan vaksin bagi menamatkan penye.baran wa.bak merba.haya ini.

Selain Russia, China telah muncul sebagai antara negara yang telah menghasilkan vaksin C0VID-19. Sehubungan dengan itu, Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein telah mengumumkan Republik China bersetuju meletakkan Malaysia dalam senarai negara utama untuk mendapatkan bekalan vaksin C0VID-19.

 

Difahamkan bekalan vaksin akan diagihkan selepas negara itu berjaya membangunkan dan selesai menjalani ujian klinikal vaksin berkenaan.

Selain itu, Hishammuddin berkata, kedua-dua pihak turut bersetuju untuk menubuhkan Jawatankuasa Tahap Tinggi dalam menzahirkan kerjasama Memorandum Persefahaman (MoU) Era Pasca C0VID-19.

Persetujuan China bersama Malaysia ini membolehkan Malaysia menerima vaksin yang lebih awal berbanding negara-negara lain. Dalam pada itu, terdapat segelintir warganet yang kurang yakin dengan keberkesanan vaksin keluaran negara China ini. – Sumber dipetik dari Thev0cket

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! The Media

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*