[VIDEO] Bertahun-tahun Jaga Anak Angkat, Wanita Ini Seb4k Serahkan Semula Pada Ibu Kandung

Siapa sahaja pun kita pasti akan merasa sebak sedih bila trpaksa berpiisah dengan anak yang tersayaang walaupon tiada pertaliian darah.

Walaupun seorang anak itu hanya bergelar anak angkat untuk keluarga ini, pasti kasih ibubapa sukar membuatkan hati untuk meleepaskannya stlah bertahun memberi kasih dengan penuuh keiikhlasan.

Perasaan ini trpaksa ditanggung oleh sebuah keluarga ini yang dikongsi melalui akaun Facebook milik seorang wanita diikenali sebagai Tuhfah Nazihah Tarmizi

“Selamat tinggal amir 💕💕 dah Tiba masanya kau pergi😭 bila besar nanti jngan lupa Cari umi abah 😢😢 semoga Ada kebaikan dlm perpisahan ni”, tulisnya.

 

Hasil tinjauan, wanita tersbut mer4kamkan saat terakhir adik angkatnya yang dikenali sebagai Amir sebelum dikembaliikan kepada keluarga kandungnya.,

Di dalam viideo trsebut, ibunya Norlida Abu Hassan kelihatan menangis teresak-esak sambil membri ciiuman terakhir dan dakapan kepada Amir.

Amir juga kelihatan sangat muraam dan juga menahan sebak apbila terpaksa berpisah begini setelah enam tahun bersama ahli keluarga ini.

Menjelaskan lebih lanjut, Nazihah memberiitahu pada awalnya ibunya men4warkan diri untuk menjaga kanak-kanak tersebut selama dua miinggu sementara ibu Amir sedang melanjutkan pengajiian ketika itu.

Dengan takdir Allah, mereka diberi peluang untuk menjaga sehingga enam tahun. Kini, ibu Amir datang mengambilnya kembali apabila sudah mempunyai kehiidupan yang lebih stabiil.

Walaupon terasa berat untuk meneriima takdir ini, Norlida sekeluarga terpaksa terima untuk melepaskan anak tersayang ini.

Dia juga merelakann Amir pulang ke pangkuan ibu kandungnya dan juga memanjatkan rasa syuukur selama enam tahun menjaga Amir, pasti bnyak kenangan indah.

“Malam ter4khir kami bersama..Pergi lah Nak pada ibu mu. Ibu k4ndung mu lebih berh4k ke atas mu Umi hanya sekadar utk kau menumpang k4sih..6 tahun kita bersama. walaupun p3rit dengan perpiisahan ini..umi perlu belajar utk r3dha.”

Rata-rata netiizen amat terkes4n dengan perkongsian tersebut dan mend0akan agar keluarga itu kat dalam menghadapi ujian ini.

Min doakan semoga seluurh keluarga ini dapat mghadapi perpiisahan ini dan hubungan kekeluargaan yang tercipta akan terus berkekalan hingga ke akhir hayatt.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: Facebook Tuhfah Nazihah Tarmizi, Norlida Abu Hassan | YOY

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*