Kes Cuci Wang, Nama Zulin Aziz Pula Dipetik Gara2 Gambar Percutian Di Itali Bersama Svspek Mac4uSc4m

PELAKON Zulin Aziz tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap pihak yang menudvhnya terlibat dalam jen4yah pengubahan wang har4m.

Kata Zulin dia kecewa apabila namanya turut dikaitkan mempunyai kaitan dengan beberapa individu termasuk berstatus ‘Datuk Seri’ yang sedang disi1asat Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM).

Akui Zulin, dia memang mengenali beberapa individu tersebut namun hubungan mereka hanya sekadar kawan.

“Saya kawan dengan semua orang, kalau kawan kita pel4cur, kita pel4cur ke?

“Tidak semestinya kita berkawan dengan dia kita tahu apa yang dia buat, kalau kita ada perniagaan dengan dia lain la!” ujarnya kepada mStar.

VIDEO :

AWAS! Svspek kes jvdi dalam talian dan Mac4u Sc4m yang menimbulkan kekecohan kerana melarikan diri selepas dibebaskan kini dibvru oleh pihak berkuasa.

Polis kini membvru svspek kes jvdi dalam talian dan Mac4u Sc4m yang melarikan diri selepas dibebaskan Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM) Ahad lepas.

Lelaki itu dikenali sebagai Goh Leong Yeong berusia 32 tahun itu beralamat terakhir di Miharja Condo, Bt. 2 1/2, Off Jln Cheras, Kuala Lumpur.

Pengarah Jabatan Si1asatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, suspek terlibat dalam tiga kes mengikut S33ksyen 4(1)(c) Akta Rumah Jvdi Terbuka 1953.

“Svspek yang terlibat dalam penganjuran jvdi online di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor itu telah melarikan diri selepas dibebaskan dengan jaminan oleh SPRM baru-baru ini kerana terbabit dalam kes Mac4u Sc4m,” katanya dalam kenyataan pada Jumaat.

Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi Ketua Bahagian Si1asatan Jen4yah Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras, Deputi Superitendan Ahmad Zamri Jai di talian 012-8993622 atau pegawai penyiasat Inspektor Muhamad Faizal Asuar di talian 017-3126411 atau balai polis berhampiran.

Pada Ahad lepas, seorang svspek utama sindiket ‘cuci duit’ atau pengubahan wang h4ram yang dikaitkan dengan perniagaan melibatkan selebriti tanah air, dilapor melarikan diri daripada ditahan pihak polis dengan memanjat pagar SPRM.

Dia dikatakan dibantu dua pengawal peribadinya untuk melarikan diri sebaik dilepaskan SPRM.

Sementara itu, Huzir berkata, tiga svspek yang ditahan sebelum ini selepas dibebaskan SPRM bagi membantu si1asatan kes perjudian Mac4u Sca4m, kini dis1iasat mengikut Se33ksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Jen4yah 1959 selama 21 hari sehingga 3 Nov ini.

Menurutnya, kesemua svspek ditahan kerana disyaki terbabit dalam kegiatan penganjuran jvdi dalam talian sekitar Selangor dan Kuala Lumpur,

“Kesemua tangk4pan ini dibuat selepas mereka dibebaskan dengan jaminan oleh SPRM kerana terlibat dengan kes Mac4u Sc4m baru-baru ini,” katanya. – Bernama

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber via TTk

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*