Dibayar Hingga RM40 Ribu Satu MaIam, Siapakah Artis Terlibat PeIacvran Kelas Atasan? Ini Jwpn Sumber SPRMRibu Satu MaIam, Siapakah Artis Terlibat PeIacvran Kelas Atasan? Ini Jwpn Sumber SPRM

Seakan sudah menjadi lumrah atau kemestian golongan artis, selebriti dan instafamous mempamerkan kehidupan penuh glamor dan gaya hidup mewah di laman sosial.

Bercuti di luar negara, membeli belah di butik terkemuka dan memperagakan barangan peribadi berjenama mahal adalah perkara ‘wajib’ bagi sesetengah golongan itu.

Sehinggakan menjadi persoalan orang ramai adakah kerjaya sebagai seorang ‘public figure’ itu benar-benar mampu memberi pendapatan yang sangat lumayan?

Benar, tidak dapat dinafikan sekiranya artis yang dikategorikan popular dan terkenal, tiada yang pelik jika dia memperolehi pendapatan yang tinggi.

Tapi bagaimana pula jika artis tersebut adalah artis baru, atau sendu? Jarang tengok di televisyen, akaun Instagram pun tak banyak ‘review’ produk, tapi penampilan mewah luar biasa dalam sekelip mata.

Ya, mungkin dia sememangnya kaya, kita tak tahu dan tidak perlu menvduh.

Segelintir artis terlibat dengan sindiiket peIacvran kelas atasan

Terbaru, sumber Suruhanjaya Pence­gahan R4suah Malaysia (SPRM) telah mended4hkan terdapat segelintir artis dan instafamous tempatan di­percayai terlibat dengan sindiiket peIacvran kelas atasan.

Sumber Suruhanjaya Pence­gahan Rasuah Malaysia (SPRM) memberitahu Mingguan Malaysia, mereka dibayar antara RM20,000 hingga RM40,000 untuk satu malam sebagai pe­Iampias nfsu golongan orang kenamaan.

Menurutnya, kegiatan tersebut dipercayai telah lama berlaku dalam industri hiburan dan mereka yang terlibat sanggup mengg4dai marvah demi me­raih duit segera.

” Isu skndaI se.ks ini muncul rentetan daripada timbulnya kes Mcau Scam yang mengejutkan negara baru-baru ini yang mana ia turut melibatkan golongan artis tanah air.

” Dipercayai, salah seorang sspek daripada kes Mcau Scam itu adalah antara orang tengah yang menjadi ‘penghubung’ kelompok selebriti dan instafamous yang didekati dan kemudiannya menawarkan harga tertentu untuk kegiatan peIacvran kelas atasan itu.

” Tidak mengejutkan jika dikatakan, golongan ini (artis dan instafamous) mampu me­raih duit mewah dengan menerima bayaran antara RM20,000 sehingga RM40,000 untuk satu malam,” kata sumber itu semalam.

Siapakah artis dan isntafamous terlibat?

Menyebut beberapa nama artis dan instafamous popular tanah air, kata sumber itu lagi, senarai tersebut bagaimanapun tidak boleh dided4hkan kepada umum.

” Orang tengah yang terlibat berkemungkinan tidak mela­kukannya demi wang. Tetapi lebih cenderung untuk meraih reputasi dan pengaruh dalam gelanggang mereka.

” Bagaimanapun, tidak dapat disangkal dkwaan hasil bayaran aktiviti ‘menju4I’ artis dan instafamous ini mungkin adalah antara sumber pendapatan yang menyumbang kepada gaya hidup mewah sspek.

” Kita tidak menyebut siapakah individu-individu terbabit, tetapi siapa yang makan cili, dia akan terasa pedasnya,” katanya.

Ekoran itu juga, pihak SPRM sedang memantau laman media sosial artis-artis dan instafamous yang mempamerkan kemewahan hidup berlebih-lebihan walaupun pendapatan sebenar melalui hasil lakonan, nyanyian dan perniagaan tidak seberapa.

 

(Gambar di atas adalah sekadar hiasan)

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: Utusan/http://limauais.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*