Najib buat pengkuan yang Rosmah adalah pnyumbang kekalahan BN. Ini aktiviti terkini isteri dia di rumah

 

KUALA LUMPUR- Bkas Perdna Mnteri, Datuk Seri Najib Razak mengakui isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor antara penyvmbang kepada kek4lahan Barisan Nasional (BN) semasa pilihan raya umum ke-14 lalu.

Disebabkan itu, beliau meminta isterinya untuk lebih banyak duduk di rumah dan tidak terlalu men0njol di kh4layak awam bagi mengelak orang ramai tersalah tafsir.

“Saya tidak menaflkan ianya sebagai s4lah satu faktor.

“Saya sudah sedar sekarang dan disebabkan itulah, sejak kita kalah dulu, saya sudah minta isteri duduk dalam keadaan low-profile.

Saya minta Rosmah jaga cucu

“(Duduk) diam di rumah dan menjaga cucu. Biar saya turun ke medan untuk berkhidmat kerana saya tidak mahu orang salah tafsir.

“Soal tafsiran itu tepat atau tidak tepat, itu s0al lain tetapi berbalik kepada p0lbtik, ia adalah soal pers3psi.

“Jika persepsi dia sudah macam itu, apa kita cakap pun mereka tidak akan menerima jadi lebih baik isteri saya tinggal di rumah sahaja,” katanya semasa ditemubual dalam program OwhMG terbitan Malaysia Gazette.

Beliau menjawab dkwaan bek4s Perdna Mnteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mengatakan Najib tidak mampu mengwal isterinya sehingga orang b3nci kepada beliau dan UMN0.

Temubual Eksklusif bersama Bkas Perdna Mnteri, Datuk Sri Najib Razak bercakap di kediamanya di Langgak Duta, Kuala Lumpur. foto ISKANDAR HAMIDI, 10 OKTOBER 2020.

Rosmah bayar Papag0mo, Parpukari, Unspinners RM5,000 sebulan

KUALA LUMPUR: Blogger Papagomo, Parpukari dan The Unspinners dibyar RM5,000 sebulan, bagi memntau kandungan media soslal dan menngkls fltnah serta t0hm4han dilempam4rkan kepada Datin Seri Rosmah Mansor.

Bayaran itu dibuat bkas pegwai khas Rosmah, Datuk Rizal Mansor, menggunakan wang RM100,000 yang diterima daripada isteri bkas Perdna Mnteri itu.

Selain blogger, beberapa individu dan pengendali laman Facebook turut dibayar antara RM1,500 dan RM3,000 sebulan bagi memntau kandungan media soslal yang krltlkal dan memberikan persp3ktif neg4tif terhadap Rosmah.

Perkara itu didedahkan Rizal ketika dis0al pegvam Datuk Jagjit Singh, berhubung jumlah bayaran yang dibuat terhadap pasukan cybertr00per yang ditubuhkan antara 2012 dan 2018.

Rizal berkata, sebanyak RM3,000 dibayar kepada 12 hingga 15 bl0gger, manakala pengendali Facebook atau “Facebookers” seramai lebih 30 individu menerima bayaran antara RM1,500 dan RM2,000.

“Saya bayar ketua pasukan (Team Leader), seperti Papag0mo dan Parpuk4ri RM5,000 sebulan,” katanya.

Ketika diminta menyenaraikan nama bl0gger dan individu yang menerima bayaran selain daripada Papag0mo, Parpukari dan The Unspinners, Rizal menjawab: “Tidak ingat.”

“Tapi kalau Datuk nak senarai, saya cuba buat senarai,” katanya.

Menjawab soalan Jagjit, berhubung reslt bayaran kepada pasukan cybertrooper, Rizal memberitahu beliau tidak mempunyai sebarang reslt pembayaran.

Mendengar jawapan itu, Jagjit mencadangkan bahawa Rizal tidak menyediakan reslt pembayaran kerana mengambil sebahagian daripada wang RM100,000 berkenaan untuk kegunaan sendiri.

Rizal: “Tidak setuju.

Jagjit: Setuju sebagai pegawai yang bertanggungjawab, setiap bayaran perlu ditanda tangan?

Rizal: Setuju

Jangjit: Sepanjang tempoh berkenaan (2012-2018), tiada satu pun reslt bayaran ditandatangan?

Rizal: Betul

Jagjit: Tak nak tandatangan sebab anda mengambil sebahagian daripada duit itu?

Rizal: Tak setuju

Jagjit kemudian menyebvt beberapa nama individu yang mendkwa tidak mendapat bayaran daripada Rizal

Mendengar nama-nama itu, Rizal berkata, bayaran tidak dibuat kepada mereka.

Jagjit: Anda menuntut wang tetapi tidak membuat bayaran kepada mereka?

Rizal: Tak setuju

Bkas pegwai khas Rosmah, Datuk Rizal Mansor (kanan). – Foto NSTP

Ketika dicadangkan bahawa beliau mengambil wang berkenaan untuk membi4yai kehidupan mewahnya serta memasukkanke dalam Yayasan Perdna Ummah, Rizal sekali lagi menjawab: “Tidak bersetuju”

Rosmah, 68, didkwa meminta RM187.5 juta dan dua tduhan menerima svapan sebanyak RM6.5 juta, daripada Saidi menerusi Rizal sebagai upah membantu Jepak Holdings mendapatkan Projek Bersepadu Sistem S0lar Photovoltaic (PV) Hibrid, serta Penyel3nggaraan dan Operasi G3nset/Diesel bagi 369 sekolah luar bandar Sarawak, bernilai RM1.25 bilion secara rundingan terus daripada Kementerian Pendidikan.

Perbuatan itu didkwa dilakukan di Lygon Cafe, Sunway Putra Mall, Jalan Putra, di sini; kediamannya di Jalan Langgak Duta, Taman Duta dan di Seri Perdna, Persiaran Seri Perdna, Presint 10, Putrajaya antara Januari 2016 dan 7 September 2017.

Tun M keterl4luan – Najib

KUALA LUMPUR- Sikap Tun Dr. Mahathir Mohamad keterlam4luan dan svkar diterima oleh mana-mana manusia, demikian jawapan bkas Perdna Mnteri Datuk Seri Najib Razak.

Beliau berkata demikian ketika ditanya apa perasaannya mendengar dkwaan yang dilemp4rkan Mahathir kepadanya dan keluarga.

“Satu ketika dulu kami memang rapat dan saya mengenang budi beliau kepada saya dengan menyokong saya sebagai Timbalan Perd4na Mnteri semasa zaman Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi.

“Itu tidak dapat saya naflkakan tetapi apa yang berlaku sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya anggap sikap beliau adalah keterl4luan.

“Kalau ada kes4lahan yang saya telah lakukan, tidak sepatutnya beliau memberikan re4ksi sedemikian, sehingga menyebvt nama saya sebanyak 32 kali dalam satu temubual.

“Itu sudah dikira satu perkara yang keterl4luan sangat,” katanya semasa merujuk temubual eksklusif bersama Tun Dr. Mahathir dalam program OwhMG terbitan Malaysia Gazette baru-baru ini.

Ketika ditanya apakah beliau tidak m4rah apabila dilemp4rkan dengan tvduhan sedemikian, Najib mengakui beliau m4rah namun sebagai seorang Islam yang mengamalkan ajaran agama, beliau sedia memaafkan Mahathir.

“Memang rasa m4rah kerana kata-kata beliau terlalu k3sat, ket3rlaluan dan tidak berasas. Svkar untuk diterima mana-mana manusia.

“Memang saya tidak naflkan saya cukup mr4h tetapi seperti yang saya katakan tadi, sebagai seseorang yang mengamalkan agama Islam, jika beliau minta maaf, saya sedia memaafkan,” katanya lagi.

Menurut Ahli P4rlimen Pekan itu, sehingga kini beliau masih belum mengetahui sebab sebenar mengapa bkas Perdna Mnteri sebanyak dua kali itu terlalu mrah dan sanggup ‘menjaja’ cerita bvruk mengenainya kepada dunia.-

sumber: MalaysiaGazette, bharian

Via rentasasia

satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*