Sering Diejek Miiskin Dan Tidak Cantik, Suspk Ceritakan Kepada Polis Punca Kenapa Dia Bvn0h Siti Surya

 

Berita tentang pembn0han Siti Nur Surya Ismail, 19, di Kampung Lubok Batu, Telemong, di sini, kelmarin yang dilakukan oleh rakan baik sendiri telah mencvri perhatian orang ramai.

Antara yang menarik perhatian warganet adalah suspk dikatakan datang ke balai poIis untuk membantu sias4tan namun akhirnya ditahan selepas poIis mendapati ada ksan gig1tan di lengan suspk.

Pihak poIis kemudian menceritakan ketika suspk datang ke rumah mngsa, berlaku kata-mengata antara suspk dengan mngsa yang menjurus kepada kjadian pembn0han tersebut.

Rupanya sebab tidak puas hati sering disind1r

Terbaru, pihak poIis tidak menolak kemungkinan rasa tidak puas hati akibat sering disiindir dipercayai menjadi pvnca kjadian itu.

Ketua PoIis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, suspk ada membuat pend3dahan mengenai m0tif kjadian itu ketika tampil ke Balai PoIis Telemong dengan ditemani ibunya kira-kira jam 7.30 pagi semalam bagi membantu sias4tan.

Beliau berkata, suspk berusia 19 tahun memaklumkan mngsa sering meng3jek tentang kehidupan keluarganya yang miiskin kerana ibunya hanya bekerja sebagai tukang cuci.

Manakala bapanya hanya bekerja kampung berbanding kehidupan keluarga mngsa yang agak senang.

” Suspk turut mendakwa kononnya mngsa suka mengejek dengan mengatakan yang dia tidak cantik berbanding dirinya dan kekurangan itu menjadi punca dia masih tidak mempunyai teman lelaki sehingga suspk sering mem3ndam rasa.

” Setakat ini, poIis masih menjalankan sias4tan lanjut bagi mengenal pasti punca sebenar kjadian,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat PoIis Daerah Hulu Terengganu.

Mohd Adli berkata, selain perg3Iangan tangan mngsa dipt0ng, pemeriksaan juga mendapati terdapat kesan tusvkan pada l3her mngsa dan beberapa keced3raan lain.

” Kita juga percaya berlaku pergeI0tan antara mngsa dan suspk sebelum itu kerana kita ada menjumpai beberapa helaian rambut dalam gnggaman mngsa,” katanya.

Siti Nur Surya dibvn0h kej4m dengan beberapa kesan t1kaman dipercayai snjata tajam di beberapa bahagian badan termasuk pvt0s perg3Iangan tangan kiri.

MenggiigiI di bawa ke mhkmah.

Sementara itu menerusi lap0ran Buletin TV3, susp3k yang berusia 19 tahun Menggig1l sebaik sahaja dibawa turun dari kenderaan p0lis sebelum dibawa masuk ke dalam mahkmah.

Malah, susp3k yang berpakaian l0kap berwarna ungu dilihat mengalirkan air mata sewaktu dia dibawa masuk ke dalam kamar mahkmah oleh anggota poIis.

Berdasarkan hasil si4satan awal, svspek mengaku melakukan perbu4tan itu yang berpvnca dari kata mengata sehingga berIaku saIah faham sebelum berIaku pergeI0tan.

Perintah reman tersebut dibenarkan Majstret Engku Nurul Ain Engku Muda di Mahkmah Maj!stret. Kes disi4sat mengikut Sksyen 302, Kanun Kesksaan kerana membvn0h.

Pihak admin mengucapkan takziah buat keluarga mngsa dan semoga bersabar menghadapi ujian ini.

Semoga suspk mndapat hkumn setimpal atas perbuat4nnya.

 

Sumber via AsiaKini via satkobaviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*