Tohm4han netizen di laman sosial sangat mel4mpau. Jiran svspek tampil bersuara

 

KUALA TERENGGANU – Remaja perempuan berusia 19 tahun yang merupakan svspek kes pembvnvhan Siti Nur Surya Ismail dipercayai menggunakan wang milik m4ngsa yang diambilnya untuk membayar hutang.

Ayah Siti Nur Surya, Ismail Muda, 58, berkata, beliau dimaklumkan perkara itu ketika dipanggil polis untuk melakukan pengec4man pada semalam.

“Saya dimaklumkan individu yang menerima duit tersebut telah memulangkannya kepada polis setelah berita k3m4ti4n anak saya (Siti Nur Surya) dan penahanan svspek tersebar,” katanya dalam keadaan seb4k ketika di rumah keluarganya di Kampung Beladau Kepong di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ismail menafikan d4kwaan yang tersebar luas di media sosial kononnya gelang emas milik Siti Nur Surya juga dicvri svspek dalam kejadian pada Ahad lalu itu.

Menurut beliau, arw4h anak kelima dari tujuhnya tidak memakai barangan kemas sewaktu kejadian.

“Arw4h anak saya (Siti Nur Surya) tidak gemar pakai barangan kemas. Saya minta warganet tidak menyebar perkara tidak sahih di media sosial.

“Saya terkilan macam-macam perkara tidak sahih disebarkan sehingga mengganggu emosi ahli keluarga saya terutama anak bongsu (Nur Liyana Syuhada, 15) yang masih kemurungan sehingga hari ini,” katanya.

Jiran svspek tampil bersuara

Sementara itu, jiran terdekat mereka, Mohd Sabri Mohd, 52 berkata, dia sangat mengenali remaja berusia 19 tahun itu kerana membesar di hadapannya dan dia memang yakin kakak seorang anak baik.

Mohd Sabri Mohd

“Kakak bukan seorang anak remaja yang liar dan dia budak baik, dari segi pelajaran pula saya dimaklumkan memang dia seorang pelajar pintar.

“Keluarga kakak pula walaupun susah tetapi mereka tidak pernah menyusahkan jiran tetangga dan baik dengan semua orang.

“Jadi, saya sebagai jiran yang sangat mengenalinya menganggap tohm4han netizen di laman sosial sangat mel4mpau yang mengaitkan kemiskinan keluarga mereka antara faktor tindakan kakak,” katanya.

Dalam masa sama, beliau turut mengharapkan orang ramai agar tidak menyebarkan f-itnah terhadap keluarga mereka dan biarlah pihak berkuasa yang menjalankan tugas menyi4sat.

“Jangan terus menghukum keluarga mereka kerana sehingga sekarang kakak masih tidak dibuktikan bersalah lagi,” katanya.

“Saya Akan Terus Berdoa Kakak Tidak S4lah” – Ibu Suspek Yakin Anak Bukan Pemb-vnuh

Rentetan kes bu-nvh remaja perempuan, Siti Nur Surya Ismail, ibu suspek berkata dia yakin bahawa anaknya yang merupakan kawan kepada mngsa bukan pemb-unuh

Menurut laporan, ibu suspek berkata, anak sulung yang mesra dipanggil kakak merupakan anak harapannya dan sangat memahami kem-iskinan hidup yang dihadapi mereka sekeluarga selama ini.

“Saya akan terus berdoa kakak tidak salah dan naluri ibu tetap menyatakan kakak tidak salah walaupun satu dunia kata dia salah,” katanya.

Ibu svspek yang bekerja sebagai tukang cuci berkata, kakak memang anak yang sangat baik kerana dia tidak pernah merungut dengan kemiskinan mereka meskipun pernah terpaksa tangguhkan bayaran duit yuran sekolahnya kerana tidak ada duit.

Suspek juga pernah menolak beberapa tawaran belajar kerana keadaan keluarga yang su-sah, namun tidak pernah menunjukkan tanda protes

“Dia juga tidak kisah kalau terpaksa memakai baju sekolah terpakai yang disedekahkan orang ramai dan pakaian harian yang dipakainya hari-hari pula kebanyakan baju dan tudung yang disedekahkan kepada kami. Dia tidak malu walaupun mengenakan pakaian sama sahaja,” katanya lagi.

Ketika diminta menceritakan bagaimana anaknya mengambil keputusan tampil ke balai polis, dia berkata, keputusan itu bukan disebabkan dia yang memujuk tetapi anak perempuannya sendiri yang mengajak ke sana.

Terkejut bila anaknya sendiri mengajak untuk pergi balai polis selepas solat Subuh

“Dia yang ajak saya tapi masa tu saya tak terfikir apa pun dan menurut sahaja ajakannya tetapi beberapa minit selepas berjumpa dengan polis, saya diberitahu yang kakak terpaksa ditahan untuk siasatan lanjut.

Memang agak terkejut selepas dimaklumkan, saya terus bertanyakan kakak sepanjang menemaninya di balai polis sebanyak tiga kali, adakah betul kakak yang buat, tapi dia jawab tak buat dan saya tahu dia tidak men1pu,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Trending Sangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*