YB Ini Dipuji Ramai, Dia Jawab Mengapa Ziarah Ke Rumah Svspek Sedangkan Orang Selalu Ke Rumah Mngsa Saja

 

Kebiasaanya orang akan menziarahi keluarga mngsa, bukannya keluarga svspek.

Tapi berlainan pula kali ini dengan tlndakan seorang tokoh kebajikan di Terengganu, bukan sahaja menziarahi keluarga mngsa gadis berusia 19 tahun yang dibnuh, malah turut menziarahi keluarga svspek.

Sesuatu Yang Bukan Mudah

Suasana sedlh dan pilv menyelvbungi rumah keluarga Siti Surya Ismail, 19 tahun yang telah tiada dipercayai dibnuh rakannya, baru-baru ini.

Mewakili kerajaan negeri, saya turut berslmpati di atas kejadian yang telah berlaku ini. Sesuatu yang bukan mudah untuk dihadapi oleh mereka sekeluarga, namun itulah takdlr Ilahi. Semoga mereka sekeluarga terus tabah dan kuat dalam menghadapi dvgaan ini.

Sedikit sumbangan disampaikan kepada ayahnya, En. Ismail. Manakala keluarga ini akan menerima khidmat kaunseling daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi membantu memvlihkan semangat mereka.

Juga berkesempatan menziarahi keluarga svspek. Mereka juga terkejut dan sukar mempercayai dengan kejadian yang berlaku ini.

Namun terpaksa menerima hakikat anak sulong mereka kini berada di dalam thanan polis. Mereka sekeluarga ini juga terpaksa berdepan dengan orang sekeliling dan sebagainya. Bukan sesuatu perkara yang mudah untuk dihadapi. Mereka juga akan menerima khidmat kaunseling daripada JKM dalam masa terdekat.

Respon Dari YB Hanafiah Mengapa Melawat Keluarga Svspek

Segala puji bagi Allah Tuhan pentadbir seluruh alam.

Sesungguhnya inilah janjiku yang yang telah dibaiah dihadapan Tuan Guru Presiden PAS satu ketika dahulu.

Terima kasih kepada saudara Ahmad Fahmi Mokhtar.

Respon Orang Ramai

Ya Allah sedlh pulok Kita…ya Allah permudahkan semua urusan baik keluarga Mangsa atau svspek…. Berikan mereka sebaik baik redha ,ikhlas Dan sabar… Dlm meneruskan perjlnan kehadapan…buat Arwh semoga Di tempatkan bersama org org berlman dipermudahkan urusan disana, buat suspek semoga Allah SWT mlancarkan Serta permudahkan setiap urusan awk..buat kedua kedua keluarga sy doakan kalian….(Sedih tgk umah svspek..Allah beratnya dvgaan kedua dua belah pihak).

Terbaik Yb Hanafiah ‘Lew’.. Teruskan menjadi seorang yang Adil dan Saksama.

Terbaik yb..semua yg berlaku adlah takdir dr Allah..ad hlkmah..pengjaran dan rahmat buat semua..kita hanya manusia biasa..Allahurobbi..kerdlnya kita tanpa pengvasaan Allah.

Sumber : FBHajiHanafiahMat/OM/MediaIslam

Sumber via citermaya

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*