“Sekalipun Mereka ke Sini, Saya Tak Pasti Sama Ada Dapat Maafkan Atau Tidak” – Bapa Siti Surrya Mula Luah Semua

 

Selepas seminggu kjdian itu berlalu, orang ramai masih mengikuti perkembangan kes tersebut.

Rata-rata mahu mengetahui luahan sama ada dari keluarga mngsa, Siti Nor Surrya Ismail, 19, dan juga keluarga suspk.

Dalam satu temubual dengan pihak media, ibu suspk, Mala (bukan nama sebenar) telah memberitahu mahu berjumpa keluarga mngsa.

” Insya-Allah saya akan pergi (ziarah keluarga Allahyrham Siti Nur Surrya),” ujar Mala dalam nada yang sangat sayu.

Namun keadaan masih belum mengizinkan di mana dia perlu berurusan dengan pihak poIis, apatah lagi perasaannya juga kini agak terte.kan.

Sementara itu dalam satu temubual berasingan, bapa mngsa, Ismail Muda, 58, mengatakan dia terbuka untuk memaafkan keluarga suspk meskipun hatinya mrah dan kcewa.

” Kalau dia (keluarga suspk) datang kita terima, kita tak halau orang datang mintak maaf.

” Walau mrah dan kecewa sekali pun dengan perbua-tan anaknya, saya tidak mampu untuk berbuat apa-apa kerana kjdian sudah berlaku,” katanya sebelum ini.

Sukar untuk maafkan

Bagaimanapun dalam temubual berasingan dengan pihak Utusan Malaysia, Ismail mengakui beliau sukar memaafkan perbuatan individu yang didakwa memb.v.n.u.h insan tersayang mereka.

Ismail berkata, sehingga kini pihak keluarga suspk belum lagi bertandang ke rumah mereka, bahkan tiada sebarang permohonan maaf diterima daripada mereka.

” Maaf bukan perkara main-main dan perlu dibuat dengan hati yang terbuka serta ikhlas, jadi kalau pihak keluarga suspk tidak ke sini bagaimana kami mahu memaafkan perbua-tan tersebut?

” Sekali pun mereka ke sini, saya tidak pasti sama ada kami dapat memaafkan atau tidak kerana cara kem4-tian anak saya itu bukan biasa-biasa.

” Kalau ini kes kecu-rian barang atau menyebabkan kece-deraan kepada keluarga, bolehlah saya bertolak-ansur.

” Saya pasti mana-mana ibu bapa pun sukar untuk memaafkan dengan mudah jika mereka berada di tempat saya,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Ismail berkata, dia dan keluarga masih terkesan dengan kehilangan mengejut Siti Nor Surrya yang merupakan harapan keluarga dalam menjaga isterinya, Zaini Muda, 55, yang mende-rita skit knser 0tak.

Air mata bapa kepada tujuh anak itu juga sesekali mengalir jika bercerita tentang Allahy4rham puterinya yang mesra dipanggil kakak.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superitenden Mohd. Adli Mat Daud berkata, pihaknya menjumpai sebilah pisau yang dipercayai digunakan sebagai snjata dalam kes pemb.v.n.u.han Siti Nor Surrya.

Katanya, snjata tjam itu ditemukan di tepi Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT 2) berhampiran Telemong, kira-kira empat kilometer dari lokasi kjdian dan dipercayai diambil dari rumah mngsa sebelum dicampakkan ke lokasi tersebut.

Mereka Orang Baik, Kewajipan Saya Untuk Mohon Maaf’ – Ibu Suspek Pemb-unuhan Allahy4rham Surya

Menurut ibu svspek, sukar untuk dia membayangkan dengan apa yang berlaku pada nasib Allahyarham Siti Nur Surya. Jauh di sudut hati, ibu svspek sememangnya menyimpan hasrat pada hari pertama kejadian lagi untuk menziarahi keluarga Allahy4rhan yang diakuinya sebagai keluarga yang baik pekerti mereka.

Tentulah saya teringin sangat untuk pergi berjumpa sendiri dengan keluarga Allahy4rham Surya. Mereka orang baik. Tanggungjawab dan kewajipan saya untuk pohon kemaafan atas segala yang berlaku.

Mereka tentunya terlalu sedih yang sukar digambar lebih daripada saya. Tapi buat masa sekarang urusan saya sekeluarga dengan pihak polis agak banyak dan saya akui berada dalam keadaan terkejut dan tert3kan. Insya-Allah saya akan pergi (ziarah keluarga Allahy4rham Siti Nur Surya).

Bahkan, keperibadian Siti Nur Surya juga amat disenanginya kerana Allahy4rham merupakan seorang anak yang baik dan taat pada ibu bapa serta menghormati orang tua.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Utusan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*