Solat Jenaz4h Sorang

 

Dengan keadaan dunia zaman sekarang (C0VlD19) kehidupan kita banyak yang dah berubah.

Jika dahulu kita boleh pergi ke mana sahaja yang kita mahu tetapi sekarang untuk kita bergerak perlukan kebenaran dan jika dibenarkan pun tidak boleh pergi ramai.

Pelakon popular kelahiran Singapura yang mencipta nama di Malaysia, Datuk Aaron Aziz memaklumkan bahawa ibunya telah meningg4l dunia Sabtu lalu.

Menurut pelakon filem Ombak Rindu itu, ibunya Juriana Jaafar dimaklumkan terkena ser4ngan j4ntung sebelum menghembvskan nafas yang terakhir di pusat perubatan swasta di Singapura.

Perkongsian beliau di Instagram mengundang sebak apabila hanya mampu melakukan solat jen4zah buat Allahy4rham seorang diri berikutan perlu mengikut arahan standard oper4ting procedure (SOP yang ditetapkan akibat pandemik Covi1d-19 ketika ini.

“The pa1in of not being able to solat jenazah with your loved ones….only ALLAH knows…. Semoga ALLAH pelihara arw4h Bonda tercinta ku dalam urusan nya di Alam Kubvr. Agar sejuk, lapang dan ditemani sesorang yg cantik dimana ia adalah Al-Quran yg Bonda sentiasa mengaji setiap hari sebelum dapati masalah mata… Allahummaghfirlaha warhamha wa ‘afihi wa’fuanha Love you Mummy. Forever n ever…” – Aaron Aziz

“Rasa sakit tak dapat solat bersama orang tersayang…”

Ibu Aaron Aziz Meninggal Dunia, "Ambil Lah Segala Kerja Amal Ku Untuk Menemani Di Alam Barzakh" | Artikel | Gempak

Dalam perkongsian tersebut, beliau mengakui begitu sebak kerana insan-insan tersayang tidak dapat bersamanya melakukan solat jen4zah untuk ibu sebelum jen4zah dikebumikan.

Komen Netizen

Sumber : AwattSyeikhhh Network

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*