Komen Biiadap Selepas Pemerg1an Surya.

 

SIAS4TAN berhubung kes bvnuh Siti Nur Surya diteruskan apabila Mahk4mah Majistret di Marang membenarkan r3man svspek disambung tujuh hari lagi bermula Selasa sehingga Isnin depan.

Majistret, Engku Nurul Ain Engku Muda membenarkan tempoh Ianjutan r3man terhadap svspek berusia 19 tahun itu untuk melengkapkan si4satan mengikut Seksyen 302 Kanun Kesksaan kerana membnuh.

Terdahulu, remaja itu yang mengenakan baju l0kap berwarna ungu dan memakai tudung merah jambu kelihatan tenang semasa tiba di pekarangan Mahk4mah Majistret Marang di sini kira-kira pukul 10.25 pagi.

Sebelum ini, pada 3 November lalu, pelajar tingkatan enam itu dibenarkan direm4n tujuh hari yang berakhir Isnin untuk sias4tan lanjut berhubung kejadian bvnuh rakan sekolahnya Siti Nur Surya Ismail dalam kejadian di Kampung Lubok Batu, Telemong Hulu Terengganu.

Suspek dit4han selepas tampil ke Balai Polis Telemong Hulu Terengganu kira- kira pukul 7.30 pagi dengan ditemani ibunya kononnya untuk membantu si4satan, namun hasil keterangan diberi remaja terbabit mencur1gakan lalu dit4ngkap untuk si4satan lanjut.

Ketua Polis Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, hasil pended4han, sspek memaklumkan dia pergi ke rumah mngsa kira-kira jam 9 pagi dan bersembang di ruang tamu sebelum berlaku perselisihan faham sehingga terctusnya pergeIutan di antara mereka.

Mohd Adli berkata, hasil penahanan svspek, turut ditemui beberapa barangan milik mngsa dilaporkan hil4ng termasuk telefon bimbit, wang tunai dan kelengkapan mekap.

Pemeriksaan ke atas tbuh badan sspek juga mendapati beberapa kesan kec3deraan di bahagian badannya.

Komen B1adaap

Dalam pada itu, seorang pemilik akaun menggunakan nama Mohd Farhin telah meninggalkan satu komen bersifat j3lik kepada bapa mgsa. Lebih 2 ribu emoji m4rah dan lebih 3 ribu netizan telah di tinggalkan oleh netizan terhadap komen tersebut. Rata-rata netizan menegur kata-kata Mohd Farhin yang dianggap telah mengvris hati keluarga mgsa.

D0SA KERING

“Komen oleh Saudara Mohd Farhim berikut ialah contoh “d0sa kering di Facebook” yang tidak sepatutnya dilakukan dan sepatutnya cukup mudah dielakkan.

Daripada sejumlah 2.5k tindak balas terhadap komen beliau, hampir 2k daripadanya bertindak balas dengan emoji m4rah .

“Maka saya yakin, sebahagian besar daripada 3160 komen balas terhadap komen beliau, ialah komen bernada m4rah terhadap beliau.

“Justeru, kesimpulan mudah saya ialah Saudara Mohd Farhim telah melakukan “d0sa kering” dengan cara menvduh dan mengh1na Allahyrh4mah Saudari Surya serta mengg-uris hati ibu dan ayah Surya, kaum keluarga Surya, sahabat handai Surya dan semua pihak yang bersimpati dengan nasib Surya.

Wallahua’lam.

“Nota:”D0sa kering” ialah satu istilah yang merujuk kepada perbuatan d0sa yang dilakukan dengan cukup mudah justeru sikap tidak berhati-hati serta menganggap remeh oleh pelakunya terhadap sesuatu tndakan yang boleh mendatangkan d0sa.

~ azhari ~

Media sebelum ini melaporkan seorang remaja perempuan berusia 19 tahun ditemui m4ti dipercayai dibvnuh dalam kejadian s4mun di Kampung Lubok Batu, Telemong di Marang.

Dalam kejadian pukul 2.30 petang itu, mngsa, Siti Nur Surya Ismail ditemui tertiarap di ruang tamu rumah berkenaan oleh adiknya, Siti Nur Syuhada, 15, yang baru pulang dari sekolah.

Siti Nur Surya dibvnuh kej4m dengan beberapa kesan tik4man dipercayai senj4ta t4jam di beberapa bahagian badan termasuk pvtus pergelangan t4ngan kiri.

Ketika kejadian, bapa mngsa tiada di rumah, manakala mngsa yang merupakan anak kelima daripada tujuh beradik sedang menjaga ibunya yang terlantar s4kit akibat k4nser 0tak. –

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami.

Kredit tsgt

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : https://mediabawang.net/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*