Mat Over rayu nak berlakon semula, sekali netizen bagi ayat padu

 

KLANG: Pelakon dan pelawak, Mat Over sentiasa bersedia sekiranya ada penerbit yang ingin memberi tawaran berlakon kepadanya.

Mat Over atau nama sebenarnya Sulaiman Mat Yasin, 68 berkata, sudah lama dia tidak menerima tawaran berlakon apatah lagi apabila negara kini sedang bergelut dengan pandemik Covid-19.

“Kali terakhir saya mendapat tawaran untuk drama berepisod adalah pada tahun lalu menerusi drama Rindu Yang Terlarang.

“Selepas itu, ada juga tawaran tetapi bukan drama. Saya faham dunia seni baru kembali aktif selepas terhenti beberapa bulan akibat Covid-19 dan berharap selepas ini ada rezeki untuk saya,” katanya ketika ditemui selepas menerima kunjungan daripada Perbadanan Filem Nasional Malaysia (Finas) menerusi program Finas Prihatin 2.0, di sini, hari ini.

Mat Over berkata, kunjungan daripada Pengerusi FINAS, Zakaria Abdul Hamid membuatnya terharu dan terasa dihargai.

Katanya, kehadiran dan sumbangan itu adalah menunjukkan FINAS mengambil peduli mengenai pelakon lama sepertinya dan rakan-rakan yang lain.

Berikut reaksi dari netizan

Dalam pada itu, Zakaria berkata, program FINAS Prihatin 2.0 yangbermula hari ini akan membabitkan 50 penggiat seni veteran yang mana setiap daripada mereka menerima bantuan wang tunai serta keperluan asas.

“Kita memperoleh senarai nama penggiat seni daripada beberapa persatuan seperti Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) dan Persatuan Sutradara Malaysia (FDAM) yang mana kita akan kunjungi dan bertanya khabar mereka.

“Kunjungan kita secara tidak langsung membolehkan orang ramai mengetahui tentang kehidupan mereka malah kita juga memperoleh maklumat baharu mengenai rakan (penggiat seni) mereka yang turut memerlukan bantuan,” katanya.

Beliau berkata, program berkenaan juga menarik minat beberapa pihak untuk menjadi rakan strategik FINAS antaranya Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM), Yayasan Felda dan GISB Holdings.

Ikut rekod, Mat Over adalah penyokong kuat Dato Sri Najib

Mat Over pernah men4mpar penerbit filem dan drama Datuk David Teo sehingga sesi Dialog Transformasi Nasional TN50 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersama Penggiat Seni di Seri Perdana, di Putrajaya terhenti seketika.

Sesudah Subuh, Pelawak Mat Over Sudah Sampai Di Mahkamah Untuk Sokong Bossku Najib Razak

“SAYA datang ke sini selepas solat Subuh tadi bagi menyatakan sokongan kepada Datuk Seri Najib Razak kerana mengenang jasanya kepada rakyat,” kata pelawak, Sulaiman Yassin atau lebih dikenali sebagai Mat Over di luar Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, hari ini.

Menurutnya, dia datang awal kerana bimbang tidak dapat masuk jika berlaku kesesakan.

“Saya dari dulu memang penyokong Najib kerana beliau seorang yang dan ikhlas menolong rakyat.

“Sebab itu saya datang juga hari ini bagi menyatakan sokongan kepadanya, cuma apabila mengetahui Najib dijatuhkan hukuman bersalah, saya agak tidak suka,” katanya ketika ditemui hari ini.

Sementara itu, Ketua Wanita UMNO Bahagian Wangsa Maju, Noriah Ibrahim berkata, dia amat sedih dengan keputusan mahkamah terhadap bekas Perdana Menteri itu.

“Saya memang penyokong setianya dari awal dan pondok keselamatan mahkamah ini menjadi saksi saya sentiasa ada di sini sejak dari awal Najib dituduh di mahkamah,” katanya.

Terdahulu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mensabitkan Najib bers4lah atas kes4lahan menyel3weng RM42 juta dana SRC International Sdn Bhd.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : HM | MEDIAVIRAL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*