Kegembiraan Bertukar Dvka, Aina Jtuh 80 Meter Ke G4ung Ketika HlKlNG

 

Batu Pahat : Seorang w4nita mavt semasa terj4tuh ke dalam g4ung, kompiIasi mendaki di Bukit Banang, di sini, hari ini.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan B0mba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Johor mengatakan, kejad1an pada jam 11.34 pagi itu, mngsa Aina Nabilah Yusof, 20, terjatvh ke g4ung sedalam kira-kira 80 meter.

 

M4ngsa melakukan aktiviti berbasikal, sebelum menyambung aktiviti mendaki sempena cuti umum Deepavali bersama seorang lagi rakannya.

Ketika kejadian terdapat juga pendaki yang lain dan ternampak mngsa terj4tuh, sebelum menghubungi b0mba untuk mendapatkan bntuan, katanya dalam kenyataan di sini.

Katanya, mngsa disahkan men1nggal dunia di tempat kejad1an ak!bat ceder4 par4h dan m4yat ditemui pada jam 346 petang, sebelum diserahkan kepada poIis untuk tindakan lanjut.

Apa yang berlaku sungguh-sungguh memiIukan arwh Aina adalah ank kepada seseorang guru yang memerlukan ibunya bergiat aktif dalam poItik, apa yang berlaku mengejvtkan keluarga tdak disangka apa yang berlaku yang men1mpa Aina.

Seramai 16 anggota dan tiga jentera dari Balai B0mba dan Penyelamat Bukit Pahat dan Penggaram semasa ke tempat kejad1an.

Operasi menyeIamat ditamatkan pada jam 5.18 petang, katanya, semoga ayahnya Cikgu Hj Yusof Pail dan ibu Puan Rosnah tabah dengan apa yang berlaku yang maha Esa lebih sayangkan arwh Aina. Alfatihah.

Kredit: MT via two ekisah

om Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*