Ini Antara 10 Perkara Penting Di Mhkmah Pada Hari ke 15

 

MASUK hari ke-15 kemat1an pelajar Tingkatan Enam, Siti Nur Surya Ismail dalam satu pembvnuhan kej4m di Kampung Lub0k Batu, Telemong Hulu Terengganu.

Akhirnya hari ini, penantian individu terlibat pembvnuhan kejam Siti Nur Surya didkwa oleh pihak mhkamah.

Menurut laporan media tempatan;

1. Seorang pelajar perempuan dihadapkan ke Mhkamah Mjistret Marang, Terengganu hari ini atas tvduhan membvnuh kenalannya, Siti Nur Surya Ismail, 19.

2. Tertvduh, Siti Nur Athirah Azmi, 19, didkwa di hadapan Mjistret Engku Nurul Ain Engku Muda, mengikut Sksyen 302 Kanvn Kesksaan.

3. Siti Nur Athirah menganggvk tanda faham selepas pertvduhan terhadapnya dibacakan.

4. Mengikut kertas pertvduhan, pelajar Tingkatan Enam itu didkwa membvnuh Siti Nur Surya di sebuah rumah di Kampung Lubuk Batu, Jalan Bukit Tadok, Telemong, pada 1 November lalu antara jam 8.30 hingga 9.30 pagi.

5. Bagaimanapun, t1ada sebarang pengakuan direk0dkan daripada tertvduh dan tlada jaminan ditawarkan.

6. S3ksyen 302 memperuntukkan hvkuman mat1 jika sablt kesaIahan.

7. Engku Nurul Ain kemudian menetapkan 10 Januari depan untuk sebvtan semula ke$ di Mhkamah Mjistret Kuala Berang.

8. Pendkwaan dikendalikan Timbalan Pendkwa Raya, Amer Abu Bakar Abdullah, manakala tertvduh diwakili peguam Yayasan Bantuan Gvaman Kebangsaan, Mazlan Md Zain.

9. Siti Nur Athirah yang memakai pakaian l0kap berwarna ungu dan bertudung hitam, tiba di perkarangan Mhkamah Mjistret Marang, kira-kira jam 9.40 pagi.

10. Beberapa ahli keluarganya termasuk ayah dan ibu dilihat turut berada di pekarangan mhkamah berkenaan dan melambai tertvduh.

Terdahulu, Siti Nur Surya dibvnuh kej4m dengan beberapa kesan tlkaman dipercayai senjata t4jam di beberapa bahagian badan termasuk pvtus pergelangan tangan kiri ditemui tert1arap tldak berny4wa oleh adik perempuannya, Siti Nur Syuhada yang baru pulang dari sekolah.

Video:

Sumber: sinar plus

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Media bawang

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*