Tiga Beradik BeIum Tahu Ibu MeninggI Dnia. Nenek Cuma Beritahu Alasan Ini, Tak Sanggup Cerita Hal Sebenar

 

” Saya masih tidak menceritakan kisah sebenar yang men1mpa arwh Nurulain setiap kali anak bongsu bertanyakan di mana ibunya,”

Demikian luahan Esah Buang, 63. ibu kepada Nurulain Md Rasol, 27, yang m4ut dalam kmIngan jalan raya di Kilometer 34 Lebuhraya Pasir Gudang kelmarin.

Difahamkan tiga anak mangsa belum dimaklumkan berhubung kjdian yang men1mpa ibu mereka itu.

Menurut Esah, dia memberi alasan kepada cucunya bahawa ibu mereka sedang sak1t dan sedang mendapatkan rawatan di hspital.

Katanya, dia berbuat demikian kerana tidak sanggup memberitahu cucunya bahawa ibu mereka meninggI dnia.

” Sejak kmIngan yang meragvt ny4wa arwh Nurulain, anak bongsunya sering bertanya bila ibu akan pulang ke rumah.

” Kami memberi alasan ibunya sedang sak1t dan mengambil ubat di hspital dan akan balik selepas sembuh daripada sak1t,” katanya kepada pemberita selepas menerima lawatan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya Pengangkutan dan Infrastruktur negeri, Mohd. Solihan Badri, di rumahnya di sini hari ini.

(Gambar atas kiri- Solihan, tiga dari kiri meninjau lokasi kmIngan)

Dalam kjdian pada pukul 6.45 petang itu, Nurulain, terjatuh selepas motosikal diboncengnya melanggar lubang mengak1batkannya meng4lami kec3deraan p4rah di muka dan kep4la sebelum disahkan m4ut di lokasi kjdian.

Arwh yang merupakan seorang ibu tunggal meninggalkan tiga cahaya mata iaitu Siti Aishah Abdullah, 10, Muhammad Rayyan Rafiuddin, 8, dan Muhammad Firdaus Mikail, 3, dan mereka kini dijaga Esah dan suami, Md. Rasol Jali, 71.

Menurut Esah lagi, ketika kmIngan arwh dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Sentosa di sini selepas bertemu rakan.

Solihan (kiri) menyerahkan sumbangan kepada Md Rasol sambil ditemani dua anak Allahyrham Nurulain (duduk depan) di Kampung Sentosa, Pasir Gudang hari ini.

Apa yang menyentuh perasaan, Esah berkata dia dan suami akan tetap menjaga kesemua cucu mereka walau apapun terjadi.

” Makcik tetap akan menjaga tiga anak yang ditinggalkan Nurulain kerana tidak sanggup berpisah dengan mereka kerana kami telah menjaga mereka sejak kecil lagi,” tambahnya.

Sementara itu, Md. Rasol pula berkata, walaupun dia tidak lagi bekerja namun mereka sekeluarga masih mampu menjaga dan membesarkan tiga beradik berkenaan.

” Mereka akan tinggal bersama kami dan anak-anak yang lain,” katanya sambil memberitahu bekas suami Nurulain sudah berkahwin lain dan memiliki kehidupan sendiri.

Dalam lawatan berkenaan, Mohd. Solihan turut menyampaikan sumbangan daripada Selia Selenggara Selatan Sdn. Bhd iaitu syarikat konsesi yang menyelenggara jalan persekutuan dan TETO Engineering Sdn. Bhd. yang menyelenggara jalan negeri.

Dalam kjdian pada jam 6.45 petang, Nurulain yang membonceng motosikal ditunggang rakannya m4ut dalam kmIngan di Kilometer 34 Lebuhraya Pasir Gudang.

Nurulain terjatuh selepas motosikal diboncengnya melanggar lubang dan mengak1batkannya ced3ra p4rah di muka dan kepala sebelum meninggI dnia di lokasi kjdian.

Sumber via Transformasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*