“Tu Laki Aku Weh” Disngka Akak B0mba Mvka Jambv Habiis, Sek4li Bini Cl4im

 

Pasukan Bomba dan Penyelamat Malaysia bukan sahaja bertugas untuk memadamkan kebakaran, malah mereka boleh dikatakan serba boleh. Baik anggota lelaki mahupun perempuan, kedua-duanya boleh dikatakan dapat menjalankan tugas sebaik mungkin.

Sekumpulan bomba kerumun di kawasan lombong gigih turun jalankan misi demi selamatkan seekor kucing

Semalam, sepasukan anggota bomba dilihat berkerumun di sekitar kawasan sebuah lombong bertempat di Taman Putra Perdana Puchong. Kejadian yang telah dirakam lewat petang semalam membuatkan ramai terharu dengan kegigihan mereka yang turun menjalankan misi hanya demi seekor kucing.

Gara-gara muka putih ramai puji ‘akak bomba’ hero yang sangat berani

Ruang komen di Facebook Info Roadblock Polis/JPJ nyata dihujani dengan ratusan komen memuji sikap berani dan mulia seorang ‘akak bomba’ menerusi sekeping gambar yang dirakam sewaktu kejadian. Hal ini kerana, ramai yang menyangka ‘hero’ kucing tersebut adalah perempuan berikutan wajahnya yang terlihat manis dan juga ‘jambu’ daripada sekeping foto dimuat naik.

Semua ingat ‘akak bomba tu perempuan sekali lelaki. Suami orang pulak

Walau bagaimanapun sangkaan itu meleset apabila muncul seorang wanita bernama Fazila Lembat memaklumkan gerangan bomba tersebut adalah suaminya sendiri. Ramai yang seakan tidak percaya walaupun gambar lelaki berkenaan sewaktu operasi telah dimuat naik bagi memecahkan kekeliruan itu.

 

Sumber: Facebook Info Roadblock Polis/JPJ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*