Suami Tinggalkan di KTM Jam 1 Pagi Sendirian Masa Tu Isteri Sarat Mngandung 6 Bulan

 

Assalamualaikum, kiisah ini berdasarkan kisah saya sndiri. Saya tak tahu macam mana nak mula tapi ini sebagai pengajaran pada semua isteri2 yang terani44ya. Supaya bangun dan jgn biarkan para suami meniindas mntal dan fiziikal kita. Saya berkahwin dgn bekas suami ketika usia saya 20 tahun. Dia kawan spupu saya.

Keluarga saya sgt menyenangi dia kerana budi bahasa, kerjaya polis nya dan rupa parasnya. Pada peringkat awal prkenalan memang dia layan saya dgn sgt baik. Lama2 dia mula tunjukkan sikap p4nas b4ran dia. 2 tahun kenal saya terus niikah dgn dia.

Disinilah bermula kisah pahiit deriita saya makan hati. Dia abaikan perasaan saya. Dia hanya pentingkan perasaan keluarga nya sahaja. Dia ajak kawan dan adik tinggal di rumah sekali dgn saya. Masuk sebulan usia perkahwinan kami.

Saya meng4ndungkan anak sulung kami. Bermula la episod yang pada saya sgt hiitam utk saya kenang. Dia paksa saya bekerja kerana wang perbelanjaan utk kami tak cukup.

Pada awal kehamiilan saya dipaksa bekerja di kedai kuku Basuh kuku dan kaki orang Sampai la saya jatuh sbb lari kejar teksi. Dia buat saya macam tak wujud. Kantoi pulak dia ber whatsapp dgn bekas teman wanita yang mngatakan dia menyesal kahwiin dgn saya. Hncur hati saya.

Saya keluar rumah pkul 10 malam. Ada 2 org adik lelaki dia dan sorang kwan dia. Saya keluar dari berek polis berjalan dalam keadaan lemah sbb tak makan. Tapi sorang pon tak riisaukan saya.

Lebih mnyediihkan masa saya balik jam 12 pagi dia boleh lagi main game tanpa mnunjukkan reaksii risaukan saya pd masa itu. Allah sedihnya allah yang tahu. Masuk usia kandungan 5 bulan. Saya dah tak bekerja. Dia buat hal lg dgn buat hubvngan suuliit dgn wanita.

Saya kec3wa sgt. Saya tanya dan dia kata saya fiitnah dia sdgkan saya baca dan tengok sendiri gambar dia berpluukan di depan ict. Sedangkan saya s4rat dipaksa buat keja rumah. Duduk 24 jam di rumah. Tanpa makanan. Saya sampai pernah k0rek ikan lama dalam peti ais hanya utk melegakan perut saya yang lapar.

Allah boleh jd saksi betapa hncurnya hati bila saya hidup dlm keadaan macam tu tp dia berseronok di belakang saya. Saya g4daikan emas saya supaya dia boleh bayar hutang tp rupanya dia buat pergi j0li. Lepas saya tanya dia pasal gambar tu dia terus m4ki h4mun saya.

Saya tak tahan saya turun dr kereta. Time tu pkul 1 pagi. Bayangkan dekat setengah jam saya jalan tanpa hala tuju. Dia jumpa saya dgn bawak beg saya. Dia hantar saya ke ktm seremban. C4mpak beg saya dengan campak duit yang dia k0yakkan.

Bayangkan apa yang saya boleh buat. Duit takde sbb k0yak dan henfon kebetulan tinggal dalam kereta dia sbb habis bateri. Saya duduk termenung di ktm dekat satu jam berharap dia akan ptah balik. Tapi tak.

Akhirnya saya jalan kaki dari ktm seremban sampai rumah. Dekat 15 km jugak la dengan s4rat meng4ndung 6 bulan. Sampai kat rumah dia m4ki hamun lagi.

Tapi saya dah nak piitam dah time tu. Last2 admit w4rd sbb baby tak bergerak. Tapi saya tiipu nurse cakap baby tak gerak sbb saya minum c0ke.

Taknak dia kantoii. Saya tak ngadu dgn family sbb saya taknak dia nampak bvruk kat mata family saya. Saya sayang sgt kat dia. Pastu dia hantar saya tggal dgn family saya smpai saya ber4nak.

Tu pon spanjang saya duduk dgn family saya slama sebulan lebih. Dia tak penah wasap sepaatah pon tanya keadaan saya dan baby.

Saya pegi checkup scan semua dari awal pregnant smpai la lahir saya pergi sendiri. smpai anak saya lahir. Makin susah sbb ekonomi makin tervk. Dia dah mula stress dgn duit yang tak ckup. Kami decide utk berniaga tepi jalan. Kami niaga sama2.

Masa tu saya rasa bahagia sgt dgn kasih sayag dia pada saya dan anak. Walaupon ribut badai pon saya pergi niaga demi nak tlg dia. Tp tu smua skejap. Biasala niaga ni ada turun naik. Makin lama makin teruk.

Saya pon decide berhenti dan dia suruh saya keje kat kilang under suggestion kawan dia. Saya ikutkan sbb ksian dia tanggung semua sorg. Keje saya gaji tak banyak jd smua habiskan bantu dia.

Keadaan saya masa tu tak payah cakap la. Usia muda tapi badan dan rupa dah macam usia 50 tahun sbb faktor letih dan takde duit nak beli barang kecantikam ni.

Jadi lagi terruk la layanan dia pada saya. Macam sampah saya dibuatnya. Dia dah mula mbuk dan pergi kelab malam.

Bila bergduh dia akan pkul sepak ter4jang saya. Sebenarnya dia pkul dari saya mengandung lagi tapi masa tu dia mnta maaf. Tp bila dia dah kerap pkul. Saya pon bodh tak buat report dia jd dah tak rasa bersalah pkul saya.

Dia siap cakap pada mak dia. Dia cuma lempang saya. Sedangkan dia sendiri tahu apa yang dia buat pd saya. Kadang2 depan anak pon dia maki hamun saya.

Dia buat saya macam tak wujud. Kali pertama dia craikan saya sbb dia dalam keadaan mbuk. Saya sedih sgt. Saya menumpang rumah saudara tanpa pengetahuan family saya. Anak saya tk terurus dgn situasi saya.

Tapi dlm situasi itu dia masih anggap saya punca kegagalan rumah tangga kami. Saya masih merayu demi anak dan kami rujuk. Tapi tak ada perubahan.

Dia masih kaki mbuk pijak kelab malam. Main perempuan. Dan kaki lepak. Kadang2 tak balik rumah.

Kecewa dgn itu saya tanya dia dan macam biasa kami mmg akan bergduh smpai la dia craikan saya utk kli kedua. Dia halau saya balik kerumah keluarga saya dgn cara paling hiina saya rasa.

Lepas pengorbanan yang saya lakukan. Dia buang saya dan anak macam ni je. Siap kata2 hiina dari mak dia dan dia. Dulu saya masih merayu kerana merasakan tanpa dia saya takkan kuat. Rupanya saya silap.

Untuk apa saya makan hati bertahun2 hanya utk mnyakitkan hati dan mntal sendiri. Sekarang saya teruskan hidup dgn anak saya. Saya bersyukur walaupon saya tak belajar tinggi tapi rezeki allah utk anak saya tak pernah putus.

Mungkin allah nak bagi ingatan pada hambaNya. Bekas suami pula ada yang bagitau jumpa dia berpegangan tangan dgn perempuan. Takpe la saya doakan yang baik2 utk dia. Walaupon dia tak sayangkan saya tp dia sayag sgt pda anak dia. Nafkah tak pernah putus.

Walaupon nafkah utk saya dulu tak pernah ada dari segi zahir dan batin. Doakan saya kuat. Dan tolong pada isteri2 yang teraniaya jangan la b0dohkan diri sebab sayang. Kita berharga. Jgn rendahkan harga diri kita utk org yang tak layak.

Ramai terkesan dgn perkongsian ini, apa reaksi warganet

Za Yusniza, Sebenarnya ramai suami yg mcm ni.mereka suka bila kita membantu mereka berkerja.tp bila kita dah x kuat atau skit mereka akan cari yg lain.

Haizan Ibrahim, laki klau dah mula angkat tangan..mbuk..masuk klub..jgn arap dia cepat nk berubah..teruskan hidup..jgn sayang x bertempat..merana hidup kau..zlim nau bekas laki.

Ko dek..tengah pregnant buat ko mcam bukan bini..beruntung ko dah teruskan hidup..lupakan dia..dia laki kjam.

Shima Erin, Terus kan hidup walaupun kehidupan kita tak berapa baik .selagi kita ada kuderat allah tetap bantu hambanya yg teranaya dekatkn diri dgn Allah dn org yg bnyk membawa kita kejln Allah.

Nor Afendi, Meluat, jantan tu perangai mcm haiwan, dok rasa sayang situlah.punya lama boleh dok tunggu.jantan laknat betoi bekas laki hang.aku baca rasa skit hati kat hang pulak.

Madiah Daos, Suami kerja polis…lapor pada pejabat dialah apa yg dia buat…lambat sgt buat tindakan…dan membiarkan sisuami terus bergelumang dgn d0sa.

Rose Sulong, Usah rasa tersksa. lepaskan, bangkit untuk diri sendiri dan anak puan.InsyaaAllah akan ada bahagia untukmu.

Mila Dania, ayat last tu ekceli sesuai utk ko dik xyah la nak sayang melampau2 dgn jantan camtu…serius i cannot brain la.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: https://www.mediakl.my/isteri-sarat-mengandung

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*