Sanggup bak4r kereta sendiri, ini rupanya niat sebenar pemilik

 

COVID-19 meny3rang bukan sahaja Malaysia, malah memberi tempias ke seluruh dunia.

Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) menggelarkan COVID-19 sebagai p4ndemik. Namun apakah ia memberi k3san kepada ekonomi dunia? Melihat keadaan ekonomi semasa, seakan menampakkan ada kaitan antara pandemik dengan kedudukan semasa ekonomi.

Pelbagai sektor perniagaan telah t3rkesan dari pendemik ini sehingga memaksa beberapa perusahanan di tutup akibat tidak dapat menanggung kos operasi. Kini pelbagai t3kanan mula di rasai oleh rakyat

KLANG – Seorang lelaki yang membuat lap0ran p4lsu konon keretanya dicvri terb0ngkar selepas polis meng3san susp3k terd3sak kerana tidak mampu membayar ansuran bulanan.

Lelaki itu dikatakan tert3kan hingga bertindak memb4kar kenderaan tersebut di sebuah kebun kelapa sawit di Jalan Bukit Belimbing, Kuala Selangor dekat sini, Isnin lalu.

Suspek yang bekerja sebagai kontraktor berusia 53 tahun itu membuat laporan polis dua hari kemudian mengenai ‘keh-ilangan’ keretanya kononnya dicu-ri di kawasan tempat letak kereta sebuah pangsapuri di Klang.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Nurulhuda Mohd Salleh berkata, polis menerima laporan yang dibuat lelaki berkenaan pada jam 9 pagi.

“Sias4tan awal mendapati susp3k mengaku memb4kar kereta jenis LMG yang dibelinya sejak empat tahun lalu susulan terpaksa menanggung sendirian ansuran bayaran berjumlah RM569 tanpa mendapat bantuan daripada rakan kongsi perniagaannya.

“Susp3k dan rakannya sebelum ini terlibat sebagai sub-kontraktor membaiki jalan dan rumah.

“Bagaimanapun, susp3k memb4kar kereta terbabit kerana tidak berpvas hati dengan rakan kongsi perniagaannya yang gagal membantu pembayaran ansuran bulanan,” katanya hari ini.

Beliau berkata, dipercayai suspek bertindak sedemikian bagi menuntut insurans terhadap kereta tersebut.

Katanya, kes tersebut dianggap selesai berikutan penemuan kereta berkenaan selepas lelaki itu menunjukkan lokasi kej4dian.

“Suspek akan ditvduh di bawah Seksyen 182 Kanun Kes3ksaan kerana membuat laporan polis p4lsu,” katanya.

Berikut reaksi dari netizan

“Kesian dia. Aku faham mas4lah kalau berada dalam keadaan tersepit mcm2 benda drastik kita akan fikir. Luahkan masalah pada org yg kita rapat. Jangan p3ndam sorang2. Sokongan dari org lain ni kadang2 dpt buat kita berfikir rasional. Support tu penting. Semoga Allah mudahkam urusan beliau

“Saya sangat sedih melihat Kerajaan sekarang ini lebih rela melihat kes2 bu-nuh diri dan kes pencer4ian bertambah dan perkara2 bvruk terjadi macam kes ni belum lagi terjadi kes s4mun dan r0mpak disebabkan tek4nan perasaan rakyat ditika ini dari menghulurkan bantuan yang diperlukan oleh rakyat. Semoga Kerajaan hari ini melihat dengan lebih mendalam lagi kesus4han yang dialami rakyat ditika ini

“Ni lah salah satu sebab. Kenapa rakyat nak kan duit kwspnya untuk di keluarkan..Ni baru bak4r kereta..Takut nnti lebih daripada ini. Orang sanggup buat bila fikiran dah terganggu oleh masaalah ke wangan..

“Kembalilah pd Allah…knapa kerajaan dipers4lahkan. Virus yg ada adalah balasan Allah kpd kita di dunia. Terlalu byk kemasksiatan dan kemvngkaran di dunia yg manusia lakukan. Bila manusia ditimpa mvsibah mereka selalu meny4lahkan org lain. Sepatutnya kita kembali pada Allah muhasabah diri sendiri. Mungkin masa kita mewah kita suka membazir.. kurang bersedekah. Bila diuji dgn kesusahan kita tidak berfikir waras. Melakukan perkara yg s4lah.

Sumber via KecohApe

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*