“Takpe Lah Ibu, Lain Kali Boy Boleh Pergi,Tapi Memang Dah Takde Lain Kali Nya,Allah Bagi Cuma Pimjam 18 Tahun Je” – Luahan Ibu Ini Buat Ramai Mata Berkaca

 

Gambar arwah anak saya Hang Jufri semasa umur 3 tahun dan 18 tahun. Dia seorang anak yg baik taat kepada ibu ayah.Tak pernah melawan kata ibuayah.kerna dia tahu kata² ibu itu satu doa. Tak pernah keluar rumah tanpa izin dari saya.kalu kita x benarkan dia keluar, Dia akur tidak membentak. Hati seorang ibu tu selalu x sampai hati,kesian pulak. Bila kita bg dia pergi, dia x akan pergi. “pergi lah, ibu izinkan”.

Dia akan dtg dan memeluk saya dan berkata”tak ape ibu, lain kali Boy boleh pergi”. Tapi memang x der dah lain kalinya 😢Allah bg pinjam hanya 18 tahun saja.walau ku genggam erat, Allah pemilik segalanya.

Pada 18/11/2015 kami mendapat berita dia kemalangan dan d kejarkan ke hospital. Dia koma. Di bilik ICU kami d panggil oleh doktor dan d beri tahu anak kami dlm keadaan kritikal dan otaknya x berfungsi lagi.

Dia hanya d bantu oleh mesin hayat. Somi terus lari dan hanya saya saja yg mendengar penjelasan doc. Keluar saja dari sana, suami terus memeluk saya dan dia meraung me angis d bahu saya. Saya hanya mampu berkata sabar bang. Redho dan ikhlas.

Luluhnya hati seorang ayah melihat satu²nya anak lelaki yg dia ada terbaring kaku x bermaya. Mlm tu jugak doc mintak agar kami membuka wayar. Tapi saya x mahu kerana ianya akan menghantu hidup saya. Seolah-olah saya yg membunvhnya. Saya kata kalu dia nak pergi, biar lah Allah yg mengambilnya.

Pada pagi Jumaat 20/11/2015 dalam pukul 4 pagi selepas membaca yasin, saya membeitahu Allah. “Ya Allah, jika Engkau mahu mengambil anakku, Engkau ambil lah, Aku redho dan ikhlas.

Pada pagi Jumaat yg penuh barokah iatu 20/11/2015,anakku pergi meninggalkan diriku dan keluarga. Hari ini Jumaat 20/11/2020 genap lah 5 tahun pemergiannya.

Foto


.

Al-Fatihah (dibaca) buatmu anakku.. Semoga Allah mengurniakan syurga tanpa hisab kepada mu yg soleh.. Aamiin Ya Robbala’lamin

Komen Dan Reaksi Netizen

Nida Husain – Allahu, puan ibu yg kuat . Sy tumpang semangat puan ya.🥺 Cembvru nya sy pada arwh, dpt keredhaan dan kemaafan drp ibu, datang dalam keadaan bersih, pulang kembali kepada Allah dalam keadaan Allah redha bila mana ibu redha pada mu wahai anak. Teringat cerita arwh suami,kisah pemuda yg sangat taat pada ibunya di zaman Rasullah, Uwais Al Qarni yg mana terkenal di langit tapi tidak dibumi. Arwh pilih nama anak yg sulung ,Huwais, yang mana amik berkat nama tersebut agar anak pun jd taat pada ibu.

Mck Mhm -Innalillahiwainnailaihirojiuun… Al-Fatihah…slam tkziah smga roh arwah d ccuri rhmat n berada bsma2 org yg briman n bramal soleh – Syurga tmptnye – Aamiinn3… YRA.sy pnah mrasa bila ank d kandung berada dlm wad ICU koma – hya ALLAH SWT tpt kite bgantung bdoa n bserah btwakal…smga pn n suami seisi kluarga sntiasa tabah – Aamiinn3… YRA

Al Fatihah (dibaca) ..semoga arwah anak puan dan arwah suami Sy di tmptkan di kalangan ahli2 syurga..🤲🤲

Abd Abdullah – Innalillahiwainnailaihirojiun. Semoga Allah merahmati dan memberkati rohnya, serta menempatkan dia di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Aamiin.

Sumber: FB Ella Suria

Sumber via CiterMaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*