Lelaki Ini Minta Bantuan Ebit Lew Tetapi Tak Di Layan Sampai Kena Block. Beliau Kecewa Nak Tuntut Di Akhirat

Semalam Ustaz Ebit Lew berkongsi gambar nasib yang menimpa seorang lelaki orang asli yang tular selepas motosikal ditungganginya terbakar, lalu beliau menghadiahkan sebuah motosikal baharu kepadanya.

Ebit berkata, beliau sebak membaca kisah lelaki berkenaan, Amran Ronggi, 29, yang berusaha mendapatkan bantuan untuk keluarganya.

“Sebak rasa baca pasal abang bersama dua anaknya perlu bantuan di Johor dan motor terbakar dalam perjalanan. Hari ini saya belikan motor baharu hadiahkan kepada abang ini serta sedikit duit belanja.

Ebit menghadiahkan sebuah motosikal baharu kepada Amran berikutan motosikal lamanya terbakar pada Isnin lalu.- Foto Facebook Ebit Lew

Keprihatinan beliau terhadap kesusahan yang menimpa orang ramai amat menarik perhatian rakyat Malaysia yang rata-rata amat menyenangi kecekapan beliau menghulurkan bantuan.

Namun satu hantaran komen seorang pengguna FB yang menyatakan kekecewaannya kerana tidak di layan oleh Ebit Lew setelah menghantar kiriman mesej untuk memohon bantuan.

Malah akaun beliau turut di sekat Ebit Lew ..

Tindakan beliau itu mendapat kecaman netizen yang rata-rata tidak bersetuju dengan kenyataannya

Beliau juga berkongsi bukti FB beliau di sekat Ebit Lew

Sebetulnya Ebit Lew bukanlah Adun atau YB kawasan sehingga wajib membantu rakyat yang dalam kesusahan. Atas kesedaran beliau sendiri yang tampil menghulur bantuan kepada golongan yang amat memerlukan. Oleh itu jangan la mengambil kesempatan terhadap kebaikan beliau..

Say-u dapat tahu kisah motor lelaki OKU terb4kar, Ustaz Ebit hantar b4ntuan

“SAYA hadiahkan motor baru untuk abang ini serta sedikit duit belanja.”

Itu perkongsian penceramah dan usahawan Ustaz Ebit Lew setelah membelikan sebuah motor baru sebagai hadiah untuk seorang lelaki.

Menerusi perkongsian di Facebooknya, beliau merasa sebak apabila mendapat tahu ada seorang lelaki bersama dua anaknya memerlukan bantuan di Johor.

“Sebak rasa baca pasal abang OKU bersama dua anaknya perlu bantuan di Johor dan motor terbakar dalam perjalanan.

“Abang polis Johor cuba bantu beliau. Terima kasih Polis Johor. Syukur ramai datang bantu. Hari ini saya belikan motor baru hadiahkan untuk abang ini serta sedikit duit belanja.

“Kami juga bawa barang dapur untuk 84 keluarga di situ. Beras dan barang dapur dari Elewsmart.

“Sedih rasa bila Tok Batin tadi ucap terima kasih dan semua orang kampung situ kenal ajak bergambar. Allah tentukan dapat jumpa abang tadi. Comel jer anak-anak kecilnya.

“Ramai orang kampung situ ulang kali cakap terima kasih walau cuma bantuan makanan untuk semua. Syukur banyak pihak ada hantar bantuan buat keluarga ini,” tulisnya.

Terdahulu, media tempatan melaporkan hasrat seorang lelaki Orang Asli yang sedang dalam perjalanan untuk membuat permohonan bantuan daripada Baitulmal Johor mu-snah, apabila motosikal yang ditunggang bersama dua anak lelakinya r0sak lalu terb4kar di laluan motosikal Plaza Tol Senai, Johor.

Menerusi hantaran Facebook Polis Daerah Kulai, keb4karan dipercayai berpu-nca daripada percikan api di bahagian enjin motosikal itu.

Malah katanya, lelaki berusia 30-an dan dua anaknya yang berusia enam dan lapan tahun itu juga terse-sat ketika dalam perjalanan ke Baitulmal itu bagi memohon bantuan.

Bagaimanapun, keb4karan itu berjaya dip4dam atas tindakan pantas seorang anggota daripada Balai Polis Senai, Koperal Mohd Redzuan Mohamed yang ketika itu sedang bertugas di Sekatan Jalan Raya Plaza Tol Senai. Walau bagaimanapun api cepat m4rak dan memu-snahkan keseluruhan motosikal tersebut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

satkobaviral.com

sumber : FB Ebit Lew/ trending network

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*