Terb0ngkar Siapa Pendakwah Dit4han Polis

 

SELEPAS beberapa hari membuat laporan atas dakwaan fitn4h mergol gadis, pihak polis seterusnya bertindak menahan Da’i Syed pada Khamis malam bagi membantu s1iasatan kes itu.

Menurut Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Sahat, saspek berusia 25 tahun itu dit4han sekitar pukul 11 malam selepas hadir ke Ibu pejabat Polis Daerah Shah Alam untuk memberi keterangan ekoran laporan polis daripada m4ngsa rgol pada Rabu lalu.

Pendakwah yang dicungkil bakatnya daripada program realiti itu didakwa melakukan perbuatan jij1ik tersebut di Studio I-Soho, Seksyen 7, Shah Alam dalam kejadian pada 11 September tahun lalu.

“Dalam kejadian sekitar jam 8 malam itu mangsa perempuan berusia 23 tahun telah keluar dengan saspek yang baru dikenali di laman sosial Instagram dengan menaiki kereta milik suspek jenis BMW untuk membuat perbincangan berkenaan masalah kemvrvngan yang dihadapi dengan kaedah perub4tan Islam.

“Saspek telah membawa m4ngsa makan di kedai makan di kawasan Batu 3, Shah Alam dan selepas makan, m4ngsa telah dibawa ke rumah saspek di S33ksyen 7 dengan alasan untuk memberikan penerangan bagaimana boleh keluar daripada penyaki1t kemvrvngan.

Pendakwah tersebut dibawa ke mahkamah bagi permohonan rem4n.

“M4ngsa telah dirgol oleh saspek dan m4ngsa tidak terdaya hendak melaw4n serta tidak tahu cara mahu keluar dari tempat tersebut, ” katanya.

Menurut Baharudin lagi, sehari selepas kejadian iaitu pada 12 September 2019, sekitar pukul 6.40 pagi, saspek didakwa memberikan am4ran kepada m4ngsa supaya merahsiakan apa yang berlaku dan memberi am4ran yang m4ngsa sentiasa dipantau pada setiap masa.

Tambahnya lagi, saspek terus menghantar m4ngsa ke bawah lobi apartment dan m4ngsa menaiki Grab untuk pulang ke rumah sewa m4ngsa di Subang Jaya.

Bagaimanapun pada 23 September 2019 m4ngsa telah dimasukkan ke Hospital Kajang kerana mengalami tek4nan peras4an serta dirujuk ke raw4tan psaikiatri.

“Pada Oktober 2019, m4ngsa telah balik ke rumah keluarga di Triang, Pahang serta telah mendapat raw4tan semula di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh dan ditahan di wad ps1ikiatri selama lima hari.

“Pihak Hospital Temerloh mengatakan m4ngsa telah mengalami tek4nan per4saan yang teruk serta tr4uma akibat daripada kejadian tersebut dan sehingga lap0ran polis ini dibuat, mangsa masih menerima raw4tan susulan di hospital yang sama.

Kes disi1asat di bawah Seksyen 376 Kanun Kes33ksaan dan saspek yang ditahan di lokap IPD Shah Alam direman pagi Jumaat untuk membantu si1asatan lanjut.

Pada Selasa lalu, Da’i Syed tampil membuat laporan polis bagi menafikan dakwaan dia terbabit dalam kes rgol seperti yang ditularkan di Twitter.

Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail turut memuat naik kenyataan rasmi mengenai isu berkenaan di Instagram pada Rabu lalu.

Sebelum ini, bapa kepada pendakwah muda itu iaitu Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail menerusi laman Facebook mengakui sudah lama mendengar berita buruk yang membabitkan anaknya.

Malah, dia turut mendedahkan anaknya mengabaikan segala mesej yang dihantarnya sejak dua tahun lalu.

Berikutan dakwaan yang tular, Syed Mohammad Shaiful menasihati agar pihak yang mend4kwa menjadi m4ngsa segera melaporkan kepada pihak berkuasa.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Mstar | MEDIAVIRAL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*