“Sebab kau, aku terseksaa… Pergi jauh-jauh..”

 

PANDEMIK wabak Covid-19 atau cor0naviirus sejak awal tahun sememangnya memberi imp4k yang besar sehingga menyebabkan ramai orang kehiilangan punca pendapatan.

Bagaimanapun berbeza pula dengan usahawan Datuk Seri Aliff Syukri yang menganggap w4bak tersebut menjadi punca dia tidak dapat melakukan aktiviti seperti membeli-belah dan bercuti di luar negara.

“Tolonglah pergi jauh-jauh… tolong. Kenapa kau nak datang dekat-dekat dengan aku. Kenapa kau datang dekat sini. Aku merayu dekat kau… tolong la, jauh-jauh.

Antara k0men yang ditinggalkan netizen.

“Sebab kau, aku ters3ksa… sebab kau, aku menangis, sebab kau… aku tak boleh jalan-jalan, tak boleh shopping, tak boleh nak ke luar negara. Orang semua tak boleh nak meeting.

“Tolong c0rona (coronaviirus), tolong jauh, tolong pergi! Muncul… datang lagi, kenapa? Dulu dah baik-baik kau ber4mbus, sekarang kau datang lagi.

“Tolonglah corona, kita nak berniaga, nak hidup seperti sedia kala, nak happy. Kalau kau tak nak pergi, aku h4lau kau, aku ter4jang kau, aku sep4k kau,” kata Aliff.

Dulu dah baik-baik kau ber4mbus, sekarang kau datang lagi.

DATUK SERI ALIFF SYUKRI

USAHAWAN

Penyanyi lagu Bobo Dimana itu meluahkan perasaannya menerusi sebuah rakaman yang dimuat naik di laman Facebook miliknya.

Luahan Aliff itu bagaimanapun dikec4m netiizen yang beranggapan usahawan itu hanya memikirkan aktiviti tidak penting berbanding kesusahan yang perlu dihadapi orang lain dalam keadaan sekarang.

“Dah macam ini pun nak fikir jalan-jalan. Kalau boring sangat, pergilah cari orang susah tolong. Kalau Coviid-19 ini boleh dih4lau dengan merayu macam ini dah lama dah kami yang terjejas pendapat ini merayu sambil bergolek-golek.

Aliff anggap Covid-19 punca dia tak boleh berjalan-jalan ke luar negara.

“Waktu macam ini pun masih lagi ingat nak shopping, ke luar negara jalan-jalan. Apa salahnya dalam waktu begini datuk bantu orang yang susah, kena buang kerja atau tolong frontliner.

“Motif? Rakyat marhaen bukan setakat fikir nak shopping. Nak makan pun risau dalam ekonomi sekarang. Lagi nak fikir travel bagai. Stop la buat marketing murahan,” komen beberapa netiizen.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*