Selepas Aliff Satar Di Sahkan Positif C0vid-19 , Ini Yang Dilakukan Jiran Buat Ramai Tak Sangka.

 

SELEBRITI serba boleh, Alif Satar yang kini berada dalam tempoh kuarantln akibat C0VlD-19 sekali lagi menyatakan rasa terharu atas sifat pemurah jiran tetangga yang menawarkan pelbagai bentuk bantuan kepadanya.

Perkara tersebut dikongsi pemilik dengan nama sebenar Muhammad Alif Mohd Satar, 30, selepas memuat naik gambar sumbangan makanan daripada jiran di laman Instagram miliknya.

“Alif sangat terh4ru. Jiran Alif ambil maklum tentang sltuasi keluarga Alif sekarang dengan isteri dan anak-anak Alif perlu kuarantln.

“Mereka semua menawarkan bantuan, ada yang ingin bantu dengan membuangkan smpah, menghantarkan makanan.

“Ini baru betul #KitaJagaKita,” jelasnya.

Dalam pada itu, Alif mengucapkan terima kasih kepada yang berkenaan sambil menyifatkan perlakuan mereka itu sebagai bukti nilai kemanusiaan yang baik masih wujud.

“Terima kasih MD Community, anda tahu siapa anda, faith in humanity restored.

“Ada hamba Allah nama Aziz dan Arsyad memberi hidangan nanas masak lemak dan salah seorang jiran kami, Jasmine tinggalkan depan pintu.

“Ini dia… contoh #KitaJagaKita. Alhamdulillah komuniti jiran tetangga Alif sangat ‘supportive’, memahami dan membantu dalam kesusahan,” jelasnya.

Terdahulu, isteri penyanyi, Alif iaitu Sha Dila Hadid dan tiga anak mereka, Alisha Anugerah, 5; Ariana Mecca, 3; dan Muhammad Ali, 1, disahkan neg4tif C0VlD-19 selepas membuat ujian sarlngan pada Isnin.

Sebelum ini, Alif turut menyatakan rasa terh4ru selepas Menteri di Jabatan Perdna Mnteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri sudi bertanya khabar kepadanya.

Alif turut berterima kasih atas keprihatinan Dr Zulkifli yang mendoakan kesihatannya menerusi aplikasi panggilan video FaceTime.

Sumber: Awani

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*