Pengantin lelaki gagal tahan air mata ketika sebut ‘aku terima nikahnya’, rakan MRSM sejak Form 2 sah jadi isteri – “Banyak kami dah lalui bersama”

 

BERMULA dengan cinta monyet di zaman sekolah, pasangan ini tidak pernah menyangka hubungan yang dibina akan berakhir di jenjang pelamin.

Begitulah kisah Muhamad Faiez Ab Ghani dan Nik Ain Suraya Nik Mohd Asyikin yang akhirnya disatukan sebagai suami isteri pada 16 Mac lalu, dua hari sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan di negara ini.

Kisah pasangan berusia 22 tahun itu menjadi tular setelah satu video dikongsi di media sosial sehingga ia menerima lebih sejuta tontonan dalam masa dua hari.

Mesra disapa Faiez, dia sewaktu dihubungi mStar mengakui terkejut dengan reaksi luar biasa yang diterimanya selepas berkongsi video itu pada Jumaat lalu.

“Saya terjumpa gambar-gambar lama dalam laptop, kenangan sewaktu kami mula-mula kenal lapan tahun lepas. Masa tu kami baru berusia 14 tahun.

“Jadi saya dapat idea nak buat video kompilasi gambar-gambar lama sehinggalah gambar kami yang sekarang.

Faiez dan Suraya disatukan sebagai suami isteri selepas lapan tahun perkenalan.

“Video tu juga nak tunjukkan persabahatan kami selama lapan tahun, nak tunjuk yang kami dah ‘glow up’ bersama-sama… jauh beza wajah yang dulu dan sekarang,” ujarnya.

Kata Faiez, dia juga tak terlepas menerima pertanyaan mengenai usianya yang dianggap masih muda untuk memikul tanggungjawab sebagai suami.

Jelasnya, dia percaya akan konsep jodoh yang sudah ditentukan oleh Allah dan berdoa agar rumah tangga yang dibina berkekalan selamanya.

Masa sebut aku terima nikahnya... saya menangis. Rasa satu beban tanggungjawab yang besar perlu ditanggung.

FAIEZ

“Jodoh itu rahsia Allah. Usia bukan faktor, bukan juga penghalang. Jodoh dah ada depan mata, jadi saya teruskan dengan perkahwinan.

“Banyak yang kami dah lalui bersama sejak tahun 2012. Hubungan kami juga pernah terputus di tengah jalan.

“Hampir enam bulan kami bawa haluan sendiri pada tahun 2016. Tapi kalau dah jodoh, akhirnya bersatu semula,” kata Faiez lagi.

Masing-masing berusia 22 tahun, mereka kini menjalankan perniagaan bersama untuk menyara kehidupan.

Dalam pada itu, aksi Faiez yang secara spontan mengalirkan air mata sewaktu majlis akad nikah pada Mac lalu turut menarik perhatian ramai.

Kata Faiez, dia gagal men4han sebak tatkala dinikahkan dalam majlis itu sehingga membuatkan tetamu yang lain turut mengalirkan air mata.

“Masa sebut aku terima nikahnya... saya menangis. Rasa satu beban tanggungjawab yang besar perlu ditanggung.

“Sebak kerana tak sangka dah lama kenal, akhirnya kami sah sebagai suami isteri.

Video mengenai pasangan ini menerima lebih sejuta tontonan di TikTok dalam masa dua hari.

“Saya juga rasa ini satu keputusan yang besar untuk jadi suami pada usia 22. Yang lebih penting, kami teruja nak lalui kehidupan bersama.

“Sekarang kalau tengok balik video menangis tu, saya rasa lucu. Rasa malu nak tengok balik, ramai yang berjenaka mengenai video itu,” katanya lagi.

Menurut Faiez, dia dan isteri yang menetap di Nilai, Negeri Sembilan sama-sama menjalankan perniagaan pakaian kaftan secara dalam talian.

Malah katanya, dia berharap agar perniagaan yang dibina bersama akan mengukuhkan lagi hubungan mereka sehinggalah ke akhir hayat.

Sumber : Mstar

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*