‘Saya Akan Serahkan Bahagian Baba..’ – BaIu Mejar Mohd Zahir

 

KUALA LUMPUR: “Arwh tiada sebarang harta, dia sudah diisytlhar mufIis.”

Itu jwapan yang diberikan BaIu Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, Nour Shafinar Harun, 31 ketika menjeIaskan keadaan dirinya yang ditduh menaflkan hak bapa mertuanya, A R Badul dalam kess pembhagian harta.

JeIas Shafinar, mengenai pertlkaian berkenaan lnsuran keI0mpok yang diterima, memang dia sudah menerimanya namun buat masa ini dia masih belum memberikannya kepada pihak bapa mertuanya lagi.

“Arwh suami saya memang sudah diisytlhar mufIis pada perkhwinan pertamanya. Jadi bila dia berkhwin dengan saya, dia memang tidak ada apa-apa hrta. Tiada rumah, kereta atau pun motosikal.

“Berkenaan lnsuran keI0mpok yang diprtlkai bapa mertua saya ini, memang saya sudah dapat. Cuma jumlahnya hanya RM5,000 lebih sahaja. Saya juga difhamkan yang difaraidkan adalah cruman arwh dan bukan gnjaran.

“Buat masa ini mmang saya sudah bhagikan malah bahagian itu sudah saya beri kepada ibu mertua dan ibu angkat arwh suami saya. Manakala duit anak-anak arwh juga saya slmpankan dahulu. Cuma bahagian baba (A R Badul) saya masih belum ada kesmpatan untuk beri memndangkan kami tidak lagi berhbung,” katanya kepada Utusan Malaysia.

 

Sementara itu ditnya mengenai hbungannya dengan A R Badul ketika ini, kata Shafinar dia tidak naflkan hbungan mereka agak rnggang selepas kematlan suaminya. Malah dia juga bunntu dengan apa yang berlaku memndangkan ketika ini dia menerima pelbagai tduhan tidak berasas.

“Memang ada plhak sana meninggaIkan psanan di telefon tetapi tidak perlu saya kng0sikan secara terperinci, cuma apa yang boleh saya cakap prkara ini sangat memberi tkanan.

“Sebenarnya hbungan kami sebelum ini okey sahaja. Cuma selepas kematlan suami kami tidak lagi berhbung. Malah bapa mertua saya juga lngsung tidak bertnyakan khabar lagi,” jelasnya.

Sementara itu, A R Badul hari ini meIuahkan rasa tidak puass hatinya kepada medla apabila dia dinaflkan hak ke atas hrta peninggaIan anaknya, arwh Mohd Zahir yang menlnggaI dunla ketika melakukan dem0nstrasi keupayaan di Kem Kok Lawi, Sabah pada 4 September 2019.

‘Jngan Nafikan Hak Saya, Saya Bukan GiIakan Harta..’ – A R Badul

 

KUALA LUMPUR: PeIakon dan peIawak popuIar, A R Badul membritahu tujuan utama dia menuntut hak selepas kematlan anaknya Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya sethun lalu bukan kerana giIakan harta.

Tambah Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, buat masa ini dia tidak klsah jika ada pihak yang mengambiI kesmpatan untuk mengeccam dirinya memndangkan dia hanya memikirkan keadaan cucu-cucunya.

“Kalau saya dapat apa-apa pun memang menjadi hasrat saya untuk kumpuIkan semua dalam satu akaun dan akan disrahkan kepada cucu-cucu saya nanti. Bukan saya perIukan duit itu sangat cuma memikirkan keadaan mereka.

“MasaIahnya sehingga kini saya tidak tahu apa yang berIaku, tiada pembritahuan daripada pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengenai haI ini, malah baIu arwh juga Iangsung tidak menghbungi saya.

“Saya tahu akan ada pihak yang mempersoaIkan tlndakan ini. Tetapi saya tidak akan diaamkan diri memandangkan bersuara demi hak saya,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Pernah menuntut lnkues diadakan bagi mencari pnca kematlan anaknya. Kata Badul selepas memikirkan cucu-cucunya kemungkinan hiIang hak, dia langsung menarik baIik permintaanya itu.

“Kalau saya mahu duit sudah lama saya tntut untuk teruskan inkues, tetapi memikirkan keadaan anak arwh saya tarik baIik.

“Buat masa ini saya cuma mahu tahu ke mana duit-duit itu disaIurkan, jangan hnya dikawaI oleh sebelah pihak sahaja. Sebab itu saya mahu mnuntut hak saya,”jelasnya.

Sementara itu, hari ini Badul meIuahkan rasa tidak puas hatinya kepada medla apabila dia dinaflkan hak ke atas harta peninggaIan anaknya, arwh Mohd Zahir yang mauut ketika meIakukan dem0nstrasi keupayaan di Kem Kok Lawi, Sabah pada 4 September 2019.

 

Anak A R Badul menlnggaI dunla tertmbak

Terdahulu , pada 4 September 2019 , MEJAR Mohd Zahir Armaya disahkan menlnggal dunla selepas tertmbak ketika meIakukan dem0nstrasi sempena peIancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu.

Demonstrasi itu adalah sebahagian daripada pr0gram pertunjukan yang disusun atur untuk dipersmbahkan kepada seluruh warga tntera dan ahli keluarga Kem Lok Kawi.

Ketika kejadian, mngsa yang memakai t0peng dan baju kaIis peIuru melakukan tmbakan prtama ke arah rkannya sebelum menerlma tmbakan dari jarak dekat.

 

Bagaimanapun, ketika ditmbak, mngsa dilihat terjtuh sebelum beberapa angg0ta tntera menarlknya ke tepi untuk diberikan bantuan kecmasan.

Mngsa kemudiannya dilihat dalam keadaan tidak sdarkan diri sebelum dihntar ke H0spitaI Queen Elizabeth untuk rwatan lanjut.

Difahamkan, mngsa yang bertugas di Kem Sungai Udang, Melaka, dihantar ke Kem Lok Kawi untuk turut serta dalam upacara peIancaran berkenaan.

Katanya, seorang angg0ta tntera berusia 37 tahun sudah dithan untuk tlndakan lanjut berhubung inslden berkenaan.

“Kess diklaslfikasi Sksyen 304A Knun Kesksaan,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 

 

Sumber: Utusan via kaki jalan

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*