PEYAKlT MlSTERl Ser@ng India, Seorang M4Tl Dan Beratus Orang Dikejarkan Ke H0spital

 

Satu orang telah men!nggal dunia dan beratus orang s4kit disebabkan peny@kit m!steri yang muncul secara tiba-tiba di India. Peny4kit ini, difahamkan bukan cor0nav1rus, ia pertama kali dikesan di selatan India, Andhra Pradesh, lap0r The Guardian.

Dokt0r menyatakan lebih daripada 400 pes4kit yang dimasukkan ke h0spital mengaIami gejaIa seperti l0ya, kegeIisahan dan hiIang kesedaran.

Semua pes@kit, yang berbeza umur telah diuji negatif dari wab@k COVlD-19, serta peny4kit lain seperti d3nggi, chikungvnya atau herp3s. Setakat ini, ujian yang dijalankan belum menemui sebarang jawapan.

Pihak berkuasa juga telah menguji sampeI air di daerah itu, namun hasilnya tidak menunjukkan tanda-tanda pencem@ran.

Seorang pegawai perubatan di H0spital Ker@jaan Eluru memberitahu akhbar The Indian Express, “Mereka yang jat0h sak!t, terutama kanak-kanak, tiba-tiba munt@h setelah meng@du rasa terbak@r di bahagian mata.”

Lad Bible meIaporkan bahawa ketua pembangkang N. Chandrababu Naidu telah menuntut agar ‘sias@tan yang tidak berat sebelah’ terhadap punca kej@dian bagi melihat sama ada orang lain beris!ko atau pun tidak.

“Dengan lebih daripada beratus orang yang terjejas sekarang, keadaan di Eluru semakin bur0k. Saya menuntut sias@tan penuh mengenai kej4dian itu. Banjir, taufan atau penjagaan kesihatan, Ker@jaan YSRCP telah ditngkap tidur dalam situ@si kecemsan,” katanya dalam ciapan di laman Twitter.

Kejadian m!steri ini terjadi semasa Andhra Pradesh sedang menangani pencem@ran wab@k C0VID-19. Kawasan ini adalah yang paling ter0k terjej4s di India, dengan lebih daripada 800,000 jngkitan.

Untuk rekod, India adalah negara ketiga terbur0k selepas Amerika Syarikat dan Brazil dari segi kem4tian ak!bat wab@k COVlD-19.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber vocket

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*