Dua Hari Selepas Trgedi Hitam Itu Berlalu, Bapa Mula Ceritakan Keadaan Terkini Syafiq Ahmad

 

Mohon beri masa dan ruang kepada anak saya serta mendoakan mereka sekeluarga diberikan kekuatan untuk menjalani kehidupan selepas dugaan berat menimpa mereka,”

Demikian luahan Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad yang meminta orang ramai mendoakan dan meminta supaya memberikan ruang kepada anaknya sebelum tampil bercakap tentang kmIngan itu.

Ahmad berkata, banyak panggilan diterima untuk bercakap dengan anaknya itu namun beliau tidak membenarkan kerana keadaan belum sesuai untuk penyer4ng Johor Darul Takzim (JDT) itu berkongsi trgedi htam yang menimpanya.

” Ramai yang menghubungi saya untuk bercakap dengan Syafiq terutamanya media namun saya minta maaf kerana pada masa ini tidak sesuai dan biarlah anak saya fokus terlebih dahulu pada keluarganya.

” Keutamaan Muhammad Syafiq kini adalah pada isterinya, Nur Amalina Norain, 25 yang masih diraw4t di Hspital Seberang Jaya (HSJ) serta puteri sulung mereka, Aaira Nur Saffiya, 2,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Dalam pada itu, Ahmad berkata, keadaan menantunya dilaporkan semakin baik manakala cucunya sudah keluar dari hospital semalam.

” Difahamkan menantu saya akan terus dirawat di hospital itu atas nasihat pakar perub4tan yang mahu memantau keadaannya sehingga sembuh.

Ini keadaan terkini Syafiq

” Keadaan Syafiq juga kini nampak semakin tenang.

” Saya tahu dia tidak mahu menunjukkan kesedihan demi memberi semangat kepada isterinya yang pastinya lebih terkesan dengan kjdian itu kerana kehilangan anak yang baru dilahirkan dan ibunya,” katanya.

Semalam, media melaporkan isteri kepada pemain bola sepak terbabit selamat menjalani pembdahan di bahagian prut dan dilaporkan stabil.

Nur Amalina dipindahkan dari Hspital Sungai Bakap (HSB) ke Hspital Seberang Jaya (HSJ) selepas mengadu keskitan di bahagian prut dan belakang anggota badannya.

Pemeriksaan dktor mendapati Nur Amalina mngalami kecderaan ptah tlang rsuk, pendrahan dalam prut dan otak serta ptah tlang peha kiri.

Dalam kjdian kira-kira jam 4 pagi kelmarin, Muhammad Syafiq, 25 yang memandu Toyata Vellfire dari Johor Bahru dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina, yang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah.

Turut menaiki kenderaan terbabit ialah ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dan dua anak pemain bola sepak itu termasuk Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42.

N4has terbabit mengorb4nkan Zainab, Muhammad Aisy Saqeef dan Titik.

Syafiq sebelum itu dilihat tidak dapat mengawal perasaan serta mnangis setiap kali rakan dan ahli keluarga datang menziarah dan bertanyakan tentang kjdian itu.

Semoga Syafiq terus bertabah dan bangkit dari trgedi ini serta menerima ketentuan Ilahi.

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/08/bapa-cerita-keadaan-syafiq-ahmad/

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*