YouTuber didakwa c4bul pelakon dir3man 2 hari.Netizan mula dedah identiti

 

KOTA BHARU: Seorang YouTuber berusia 22 tahun dir3man dua hari bagi membantu siasatan dakwaan c4bul terhadap seorang wanita berusia 24 tahun.

Perintah reman yang bermula hari ini sehingga esok itu dikeluarkan oleh majistret Kamarul Hasyime Rosli hari ini.

Terdahulu suspek berusia 22 tahun tiba di Mahkamah Majistret Kota Bharu kira-kira 10.35 pagi tadi dengan diiringi polis.

Siasatan terhadap YouTuber yang juga penerbit dan pengarah drama itu dibuat mengikut Seksyen 354 Kanun Kes3ksaan, yang boleh dihu-kum p3njara maksimum 10 tahun atau d3nda atau sebat atau mana-mana dua daripada s3ksaan itu.

Sebelum ini, media melaporkan, satu laporan polis dibuat oleh mngsa terhadap susp3k yang beralamat di Kuantan, Pahang itu pada Jumaat lalu berhubung dakwaan dic4bul lelaki terbabit.

Insid3n itu berlaku selepas sesi penggambaran sebuah drama arahan suspek pada pagi 2 Ogos lalu di sebuah inap desa di Kubang Kerian, di sini.

Laporan itu menyatakan suspek bertindak mencium, memeluk serta meraba bahagian d4da dan kem4luan mangsa yang juga pelakon drama itu sebelum melakukan on4ni ketika mngsa berse0rangan dalam sebuah bilik tidur di tempat kej4dian.

Susp3k tampil menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu pagi semalam sebelum dit4han bagi si4satan lanjut.

Berikut pula video yang di maksudkan oleh netizan

Apa-apa pun kita tunggu perkembangan yang selanjutnya mengenai kes ini

Terdapat beberapa pertanyaan tentang doa yang khusus bagi kaum wanita samada dewasa dan kanak-kanak untuk mengelakkan mereka dari terper4ngkap dalam situasi yang boleh membawa kepada r0gol, penc4bulan dan lebih dahsyat lagi deraan s3ks yang diakhiri dengan pembu-nuhan.

Maka di sini, selain doa dari hadis sohih pelindung setiap kali keluar rumah

رَسُولَ اللَّهِ يقول من قال بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ ثَلَاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُمْسِيَ
DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA’ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI’UL ‘ALIM

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : “Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui” sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesu-sahan bala dan m-usibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesu-sahan b4la dan mu-sibah sehingga petangnya” ( Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan – Teks doa berwarna Merah Syeikh Syuaib ; Hasan)

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*