Pemandu Kereta KanciI Mavt, L0ri Rempvh Lima Buah Kereta, PoIis Ded4h Punca Kejadian.

 

JEMP0L-Seorang lelaki mavt dalam kemaIangan membabltkan enam buah kenderaan termasuk sebuah lori di s1mpang tiga, Kilometer 15, Jalan Kuala Pilah-S1mpang Pertang dekat sini kira-kira jam 12.50 tengah hari tadi.

Lima buah kenderaan lain yang terlibat dalam kemaIangan tersebut ialah sebuah kereta Honda Civic, Proton Waja, Perodua Kancil, Proton Iswara dan Perodua Alza.

Ketua PoIis Daerah Jemp0l, Superintenden Hoo Chang Hook berkata, kejadian berlaku selepas lori yang dipandu seorang lelaki berusia 39 tahun yang datang dari arah S1mpang Pertang menghala ke Kuala Pilah gagaI mengawal kenderaannya.

 

Setibanya ditempat kejadian, lori tersebut terlebih dahulu merempvh bahagian belakang kereta jenis Honda Civic dan kemudiannya merempvh kesemua kenderan yang lain.

“Akibat kemaIangan tersebut, pemandu Perodua Kancil, telah meninggaI dunia ditempat kejadian ak1bat tersep1t dan disahkan oleh pegawai perubatan H0spital Jempol yang hadir di lokasi. Myat mngsa dihantar ke H0spital Jempol untuk tujuan bed4h slasat.

 

 

“Ujian saringan air kenc1ng juga telah dijalankan ke atas pemandu lori berkenaan dan hasil ujian terhadapnya mendapati dia p0sitif meth4mphetam1ne dan dit4han untuk slasatan lanjut,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Chang Hook, mngsa yang meninggaI dunia dikenali sebagai Normaheiran Mohamad, 47, yang merupakan pemandu Majlis Perbandaran Jemp0l dan beralamat di Felda Raja Alias 4 dekat sini.

 

“Pemandu Proton Waja yang berusia 56 tahun pula mengalami p4tah kaki dan tangan manakala pemandu lain termasuk pemandu lori tldak mengalami sebarang keceder4an.

 

Pemandu lori MPJL maut, nahas 6 kenderaan

Jempol : Pemandu lori Majlis Perbandaran Jempol (MPJL) maut dalam kemalangan…

Posted by info.semasa on Saturday, 12 December 2020

“Slasatan lanjut masih dijalankan dan ke$ dislasat di bawah Sksyen 44 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber: K! ONLINE.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*