KKM Kesan 2 Lagi Kluster Melibatkan Tempat Kerja Di Selangor, KL

Perkembangan semasa Covid-19 pada Isnin menyaksikan 1,371 k3s baharu direkodkan.

Malah, Selangor masih kekal melaporkan k3s harian tertinggi iaitu sebanyak 532 k3s.

Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), mereka turut mengesan dua lagi kluster baharu jang kitan Co vid-19 yang kesemuanya melibatkan tempat kerja di Selangor dan Kuala Lumpur.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata, kluster pertama iaitu Kluster Solar Ria melibatkan daerah Sepang, Kuala Selangor, Gombak, Petaling dan Hulu Langat di Selangor dengan k3s indeks telah dilaporkan positif pada 7 Disember hasil saringan sebelum pulang ke negara asal.

“Sehingga 14 Disember, sejumlah 2,339 individu telah disaring di mana 25 k3s telah dikesan positif Co vid-19 dalam kluster ini yang melibatkan sembilan warganegara dan 16 bukan warganegara,” katanya dalam sidang akhbar perkembangan Co vid-19 di Kementerian Kesihatan hari ini.

Dr Noor Hisham berkata, kluster kedua ialah Kluster Senu Setia melibatkan daerah Kepong, Kuala Lumpur dengan k3s indeks telah dilaporkan positif Co vid-19 pada 13 Disember juga hasil saringan sebelum pulang ke negara asal.

“Sehingga 14 Disember, sejumlah 26 individu telah disaring, di mana 13 k3s telah dikesan positif Co vid-19. Kesemua k3s dalam kluster ini merupakan bukan warganegara,” katanya. – Sinar Harian.

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*