Jika Benar Dkwaan Muizz, Lelaki Bawa Nadia Brian ‘Cekin’ H0teI Boleh Dikenakn Tndakan Ini. Makan Tak Abislah

 

Semalam, peminat hiburan seni tanahair dikejvtkan dengan berita mengenai dkwaan suami Nadia Brian yang mendkwa melihat sendiri isterinya di bilik h0tel di Cyberjaya bersama seorang lelaki.

Muizz Nasruddin mendedahkan perkara itu berhubung keputusan memfailkan percer4ian di Mhkmah Syariah Wilayah Persekutuan, pada 2 Oktober lalu.

Kata Muizz, sukar untuk dia maafkan perbuatan kecur4ngan isterinya dan sekiranya tidak menc3raikan Nadia, dia akan dianggap sebagai leIaki d4yus.

Umum mengetahui kisah rumahtangga Nadia Brian dan suaminya yang dikatakan bergol4k sejak Ogos lalu.

Sementara pada Oktober lalu, Muizz turut mend3dahkan isterinya telah cur4ng dengan dua orang lelaki.

Sehinggalah kemuncaknya semalam apabila Muizz mendedahkan sesuatu yang mengejvtkan peminat pelakon itu.

Lelaki bawa Nadia Brian boleh dikenakan tndakan ini

Muizz turut memberitahu tndakan lelaki yang membawa Nadia adalah satu ksIahan jnyh dan boleh ditudvh

” Sekiranya siasatan selesai, apa yang dilakukan leIaki ini adalah satu kes4lahan jnyah dan boleh ditudvh di bawah Sksyn 498 Knun Kesksaan iaitu memikat atau membawa pergi atau menahan seseorang perempuan yang bersuami dengan niat jnyh.” kata Muizz.

Berdasarkan semakan, sabit kes4Iahan si pelaku boleh dipnjara selama tempoh yang boleh sampai dua tahun, atau dengan dnda, atau dengan kedua-duanya.

Sekiranya si pelaku telah membawa isteri orang ini sebanyak tiga kali, maka dia didkwa dan pertudvhan dibacakan sebanyak 3 kali mengikut tarikh-tarikh kes4Iahan berbeza.

Ini bermakna hukvmannya lebih berat berbanding jika satu pertudvhan.

Sebelum itu, Muizz berkata, dia turut membuat Iaporan di Ibu Pejabat P0Iis Daerah Sepang dan Balai P0Iis Cyberjaya pada 6 Oktober lalu.

” Saya ada bukti yang secukupnya. Apa yang paling penting saya nampak dengan mata kepala saya sendiri,” katanya.

Menurut Muizz, dia kes4l apabila isterinya masih cuba berselindung walaupun sudah mengakui kesilapannya.

” Saya sudah menunjukkan bukti-bukti yang saya ada kepada isteri dan keluarganya. Isteri saya pun mengaku kesilapannya kepada saya.

” Adakah itu masih fltnah? Kenapa tidak nafikan kenyataan saya? Sudah sudahlah berlagak sebagai mngsa di media soslal untuk menunjukan yang saya ini j4hat. Kenapa masih menegakkan benang basah?

” Saya tidak berhasrat untuk mengalbkan isteri tetapi saya harus bersihkan nama dan maru4h saya dan keluarga.

” Saya juga harap ini dapat dijadikan satu pengajaran kepada mereka yang dicur4ngi kerana ada undng-undng yang boleh membantu kita.

” Saya ingin episod ini berakhir secepat mungkin supaya saya boleh meneruskan kehidupan. Kebenaran itu pasti. Insya-Allah,” katanya.

Sebelum ini , menerusi sebuah Iaporan media, Nadia mengesahkan suaminya, Muizz sudah memf4ilkan percer4ian di mhkmah.

Perkara terbabit dikongsi Nadia atau nama sebenarnya Nadia Najwa Mohamed Rashidi, 29, dalam satu temu bual bersama program Melodi, kelmarin.

Nadia dan Muizz diijabkabulkan sebagai suami isteri pada 9 November tahun lalu.

Sementara itu, usaha Harian Metro menghubungi Nadia bagi mendapatkan komennya tidak berjaya apabila dia tidak membalas mesej WhatsApp.

Sumber:limauais

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*