Kasih Seorang Ibu, Da’i Syed Dipelvk Erat Ibunya Dan Ini Perkara Pertama Dia Mahu Lakukan Selepas Ini

 

” Alhamdulillah saya sihat dan semuanya baik-baik sahaja…”

Itu luahan pendkwah muda Da’i Syed yang akhirnya dilepaskan dengan ikat jamln keseluruhan sebanyak RM35,000 masing-masing RM25,000 di Mhkmh Petaling Jaya dan RM10,000 di mhkmah Shah Alam.

Pemilik nama sebenar Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Jamalullail sebelum itu menjalani tahanan reman selama 19 hari di l0kap termasuk di Pusat Tamhanan Rem4n Sementara di Beranang.

Setelah melalui satu tempoh suk4r dan mencbar, Da’i Syed ketika ditemui di perkarangan Kompleks Mhkmh Petaling Jaya memaklumkan perkara pertama yang ingin dibuat ialah bertemu ibu tercinta.

Da’i Syed memelvk erat ibunya..mula-mula sekali nak makan dengan mak

Dijemput oleh ahli keluarganya, suasana sayv menyelubungi perkarangan mhkmh apabila Da’i Syed dilihat memelvk erat ibunya sebaik dia masuk ke dalam kereta.

” Mula-mula sekali nak makan dengan emak, saya nak berehat di rumah, bertenang dengan keluarga dan lepaskan rindu dengan mereka.

” Saya nak ucapkan terima kasih kepada peminat dan mereka yang mendoakan kebaikan untuk saya, kalau tak ada mereka saya pun tiada semangat.

” Cuma buat masa ini saya perlu sedikit ruang untuk pulihkan jiwa dan ment4l… saya akui sedlh dan cuma mampu berdoa,” katanya kepada mStar pada Selasa.

Syed Shah Iqmal ditemui selepas selesai proses jaminan kira-kira jam 2.40 petang, Selasa.

Turut hadir peguam mewakili Syed Shah Iqmal iaitu Syed Amirul Syed Edros dan pengurusnya, Mohd Aizat Jaafar.

Menyedari dikec4m tervk netlzen di media soslal, Syed Shah Iqmal berkata dia memaafkan semua pihak yang melemp4rkan pelbagai t0hmahan dan krltlkan terhadapnya.

Da’i Syed maafkan semua orang

” Sekarang ini saya hanya mampu berdoa supaya Allah permudahkan urusan saya. Sebaik-baik orang adalah yang meminta maaf dan orang yang terbaik adalah yang memaafkan.

” Sekali lagi saya mohon maaf dan saya maafkan orang yang hlna dan kutvk saya!” ujarnya.

Pada Khamis lalu, Syed sepatutnya dilepaskan dengan ikat jamin bagaimanapun pihaknya gagal membayar jumlah yang ditetapkan sebelum kaunter bayaran di mhkmh ditutup pada jam 5 petang.

Sehubungan itu Syed terpksa dihantar ke Pusat Thanan Rem4n Sementara Beranang, Selangor sementara menantikan proses ikat jamln selesai.

Dalam pertduhan ke atasnya pada Khamis lalu, Da’i Syed mengaku tidak bers4lah bagi tiga tduhan jnyh s#ksvaI masing-masing di Mhkmah Sksyen dan Mhkmah Majistret Petaling Jaya serta Mhkmah Sksyen, Shah Alam.

Bagi pertduhan di Kompleks Mhkmah Petaling Jaya, Syed Shah Iqmal mohon dibicarakan berhubung dkwaan melakukan s#ks Iuar aturan t#bii mengikut Sksyn 377B Knun Kesksaan dan perbuatan cab#I mengikut Sksyn 354 Kanvn Kesksaan.

Mhkamah membenarkan ikat jamln sebanyak RM25,000 bagi kedua-dua dkwaan itu.

Sumber:asiakini

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*